Hoppa till innehåll

Majora´s Mask


Escain
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 535
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jajamensan... Men glöm nu inte att vi skriver i ett Majoras mask forum...

 

Finns det verkligen inget annat fusk till Majorasm mask än fusket om pilen i huvudet? (För dem som inte kan fusket kommer här en förklaring)

 

Ta fram pilbågen och ladda en pil, sen gör du en direktskiftning till ocarinan, och pilen är i huvudet..(Ganska vanligt fusk)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du ett zelda f*n? Skulle verkligen inte tro det..

 

Vet du inte vem Link är eller så? Nåja, i såfall tar jag handlingen från en sida ganska jobbigt att skriva allt själv..

 

Legenden om Zelda

 

Innan livet började, innan världen fått sin nuvarande form, steg tre gyllene gudinnor ner i det kaos som skulle bli landet Hyrule. Det var Din, kraftens gudinna, Nayru, vishetens gudinna och Farore, modets gudinna.

 

Din skapade marken med sina starka armar. Nayru spred sin klokhet över landet och sådde rättvisans frön. Farores andedräkt skapade alla livsformer som skulle lyda lagen.

 

Dom tre mäktiga gudinnorna återvände till himlen och lämnade efter sig den gyllene, heliga Triforce. Sedan dess har Triforce varit kärnan och symbolen för Hyrules välstånd och den plats där Triforce förvarades blev helig mark.

 

I Hyrules väldiga skog fanns det stora Dekuträdet -andarnas väktare. Kokitifolket, som var skogens barn, levde tillsammans med Dekuträdet. Alla Kokiri hade en egen skyddsfe, alla utom en, och hans namn var Link.

 

Sent en natt hade Link en mardröm. Det var samma mardröm som plågat honom varje natt den senaste tiden. Under ett oväder ser Link hur han står framför ett mystiskt slott. En ryttare rider förbi med en flicka under armen. Flickan tittar på Link som om hon ville säga något, men då dyker ännu en ryttare upp, en väldig man klädd i svart rustning och han kastar en rasande blick på Link. i samma ögonblick vaknar Link med ett ryck.

 

"Link! Link! Dekuträdet vill prata med dig!"

 

När Link slog upp ögonen såg han en liten fe som svävade i luften framför honom. Fens namn var Navi och hon hade skickats dit för att hämta honom.

 

"Åh, Navi. Du är tillbaka", utbrast Dekuträdet, "Och tack för att du kom, Link. Du kan inte ha sovit så gott dom senaste månaderna, inte med den där mardrömmen, eller hur? Jag känner hur en ond makt breder ut sig över landet och tiden har kommit för att pröva ditt mod, unge man. Själv har jag drabbats av en förbannelse och jag behöver din hjälp för att bli av med den. Är du beredd att hjälpa mig?"

 

Link gick fram till det stora trädet och bröt förbannelsen.

 

"Bra gjort, Link! Jag visste att du skulle klara det. Det var en man från öknen som kastade förbannelsen över mig. Den onde själv söker efter den heliga makt som finns i Hyrule, den tredelade Triforce som innehåller gudarnas styrka. Den som har Triforce i sin hand kan få alla önskningar uppfyllda. Du får aldrig låta mannen från öknen lägga sina smutsiga händer på Triforce. Du får aldrig låta den mannen befläcka vårt heliga arv! Link, gå till slottet i Hyrule och prata med prinsessan. Ge henne den här stenen. Hon kommer att förstå allt."

 

Det stora Dekuträdet gav Link skogens andesten och innan trädet dog, flämtade det: "Framtiden hänger på dig Link. Visa att du är modig!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men Jonte, Nintendo 64 spel har i stortsett slutat säljas det är Gamecube som är Nintendos nya konsoll... Game säljer bara om dem får in begagnade spel från Nintendo 64, det är meningslöst att tillverka NIntendo 64 spel.. P. g. a. att man inte tjänar på det nu när Gamecube är det nyaste, så däremot har Game massor med spel till Gamecube...

 

Och vi får inte dra ur från ämnet bara, du kan PM:a mig om du vill fortsätta diskutera den saken...

 

Majoras mask igen, vet du alltså inget om zelda allmänt innan jag skrev handlingen, Jonte?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...