Hoppa till innehåll

A Link to The Past


Nain
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena, jag har klarat ut A Link to the Past helt till 100000% så jag kan allt om det, så om ni behöver hjälp med något kan ni fråga mig.

 

PS. Moderatorer lås helst inte den här tråden, för jag vet att ni brukade låsa mina gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 280
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

hur ser den ut... jag vet inte vilken du menar?

 

men här äe guid på alla bossar i mörka världen

 

 

Dark World

 

Helmosaur King

Dark Palace

 

 

Använd hammaren eller bomber för att få bort Helmusar Kings mask. När han tappat masken ska du skjuta pilar mot den gröna juvelen som han har i huvudet. Se till och vara försiktig för han kommer röra sig mycket fortare när han väl tappat masken. Sen ska du också akta dig när han svingar med svansen (stå nära huvudet för att undvika den) och de energibollar han skuter som delar sig i flera delar.

 

 

Arrghus

Swamp Palace

 

 

Använd Hokshoot för att fånga in de bollar som flyger runt Arrghus. När du dragit till dig en ska du slå emot den för att bli av med dem. Emellanåt kommer han spinna runt de bollar som han har runt sig i en circkel så akta dig. När han blivit av med alla bollar kommer han börja simma runt i rummet och studsa mot väggarna. Slå emot honom när du får chansen och han är snart besegrad.

 

Mothula

Skull Woods

 

 

Här får du se upp för alla de spikklossar som flyger runt i rummet och för energistrålarna Mothula skuter ibland. Skjut med Fire Rod emot honom och om magin skulle ta slut kan du alltid använda snurrattacker eller vanliga slag.

 

 

Blind

Thieve's Town

 

 

När du först komemr in i bossrummet kommer han inte vara där. Du måste ta dig till rummet ovanför och spränga hål i golvet så att solljuset kan komma in i rummet. En bit in i grottan kommer du hitta en flicka som ber dig leda henne ut. Ta henne till det tomma bossrumet och hon förvandlas till Blind. Blind kommer flyga omkring i rummet och skuta ljusstrålar emot dig. Slå Blind tre gånger och hans huvud kommer att lossna och bilda en till Blind. Nu har du två stycken som du ska slå emot. Dräm till Blind totalt nio gånger och han kommer att explodera.

 

Kholdstare

Ice Dungeon

 

 

Du faller ner i det här rummet när Kholdstare är fruset i ett isblock. Smält isen och Kholdstare kommer bli tre ögon som far omkring medans is faller från taket. Håll på och slå Kholdstare tills han är besegrad.

 

Vitreous

Misery Mire

 

 

Vitreous ligger oftast och geggar i slemhögen. Emellan åt kommer de små ögonen ut för att jaga dig och då är det bara att hålla på och slå tills de exploderar. Efter att alla småögon är borta kommer Vitreous börja hoppa efter dig och då ska du skjuta honom med pilbågen.

 

Trinexx

Turtle Rock

 

 

Den här bossen har tre huvuden, den ena skjuter eld, ett skuter is som gör golvet halt och ett som kommer att försöka smälla till dig då och då. Det kan du undvika genom att titta när svansen börjar svänga häftigare. Använ Fire Rod och skut mot det blå huvudet så att det fryser en stund. Spring feram och smäll till huvudet tills det är förstört och gör samma sak med det röda fast använd Ice Rod istället. När båda småhuvudena är förstörda kommer skalet att explodera och Trinexx kopmmer börja åla omkring i rummet. Smäll till den röda punkten i mitten utav kroppen tills Trinexx är besegrad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag är inte säker på att han var i mörkervärlden... har för mig att han har zelda...

 

Om Du Menar Han Som Skjuter Blixar Och Sånt på Dig Ska Du Ha Fått Mästarsvärdet Och Ha Fullt Liv Då kan man Skjuta Från Svärdet När Man Har Skjutit På Honom Ett Antal Gånger Dör han!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag är inte säker på att han var i mörkervärlden... har för mig att han har zelda...

 

Om Du Menar Han Som Skjuter Blixar Och Sånt på Dig Ska Du Ha Fått Mästarsvärdet Och Ha Fullt Liv Då kan man Skjuta Från Svärdet När Man Har Skjutit På Hånom Ett Antal Gånger Dör han!

ok han skjuter bollar som följer efter en... jag ska prova... jag har ju mästarsvärdet och så.. så då blir et väll till att döda han...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...