Hoppa till innehåll

Islamer(araber) Bråkar.


isMaNnen
 Dela

Rekommendera inlägg

Respekterar de en man och ser upp emot honom så självklart så blir man väl förargad. Det har lite med religionen att göra men även om att tycka att denna personen är någon man ser upp till. Och sedan får man göra skit om honom i en Danks tidning?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 988
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Sjukt,fånigt?

Jag tycker att det är sjukt att ni tycker att det dem gör är fånigt.

Danskarna vet att detta är ett känsligt ämne inom Islamen men dem framställde profeten Muhammed och som jag sa tidigare,nu får dem ta konsekvenserna.

Någon,svara mig på denna fråga:Vad var avsikten för detta,varför bryr dem sig ens om en religon som dem inte har?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till att börja med måste jag säga att de som tecknade inte tänkte på konsekvenserna.

Hånar man "The Man" i en religion med en miljard utövare, varav många tar hårt på religionen, får man faan ta konsekvenserna av det.

Dessutom säger islam att man inte får avbilda Muhammed, så varför i h*lvete gör man det då?

Kan man tänka borde man veta att sådana bilder kan spridas jävligt snabbt!

Kängan går i första hand till Jyllands-Postens ansvarige utgivare, i andra hand till tecknarna.

 

Många kör med argumentet om att "vi" skulle ta illa upp om muslimerna gjorde nidbilder av Jesus & Gud, men det är en j*vla överdrift.

Många västerlänningar tar inte speciellt hårt på kristendomen, vi följer bara enkla livsregler som vi växt upp med, jag skulle tvärtom bara le lite åt bilderna, det tror jag att en majoritet av er också skulle göra.

 

Slutligen får vi inte glömma att muslimer behandlades dåligt i Danmark före teckningarna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, men det är bara islam, som reagerar såhär om, man skämtar med dem. Och i danmark går de runt med plakat där det står " Butcher those who mock islam " och andra trevligheter. Varför bli så upprörd. Dessutom borde de veta att svenskar och norrmänn inte har något att göra med saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guggo:Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen,hotet mot Sverige byggde på ett missförstånd.

Alltså det jag inte kan fatta är att varför respekterar man inte en religon där man säger att man inte får på något sätt försöka avbilda både profeten Muhammed och Gud,kan dem inte bara respektera det,är det som himla svårt eller har dem tvångstankar?

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, men iallafall....

 

Man får inte avbilda gud, enligt kristendomen heller. Men det gör folk i allafall

 

 

det står ingen stanns inom kristendomen att man inte får avbilda gud. Och dom avbildar ju inte gud igentligen eftersom dom inte vet hur han/hon ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...