Hoppa till innehåll

Guide För Att Slippa Virus/Spyware


Gäst Keyser_Soze
 Dela

Rekommendera inlägg

Man kan använda avira anti virus free det är ett gratis program som bara är att ladda ner( http://www.free-av.com/en/trialpay_downloa..._antivirus.html ) det funkar jätte bra om du råkar ladda ner ett virus eller ett malware :rolleyes:

 

häller med!

akta er för F-secure !

vi har det på en av våra datorer och är är ett utrag från när man får virus(ungefär :P )

Varning du har fått virus! jag välljer radera den angripna filen Behandlar filen... Vi orkade inte ta bort viruset !

Jag hatar det virus skyddet

 

(det är inte riktigt så det går till :P )

"Vi orkade inte ta bort viruset" visst...

 

 

det har hänt mig också på familjens dator samma sak ( men det blev en fördel vi var tvungna att ta bort windows xp och fick windows 7)

 

Är Avast bra?

nja avira är bätre :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • Svar 73
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 1 månad senare...

Tjenare! Har lite frågor som nån kanske vill svara på. Kan inte så mycket om datorer men ändå.

1. Kan det vara så att jag som använder mac, kan göra så att andra som använder samma nätverk får virus? Jag vill alltså inte gör detta, undrar bara om det kan hända. :P

2. Och på vilka sätt kan det påverka mig om en annan dator på nätverket har virus?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare! Har lite frågor som nån kanske vill svara på. Kan inte så mycket om datorer men ändå.

1. Kan det vara så att jag som använder mac, kan göra så att andra som använder samma nätverk får virus? Jag vill alltså inte gör detta, undrar bara om det kan hända. :P

2. Och på vilka sätt kan det påverka mig om en annan dator på nätverket har virus?

Jag tror nog att du skulle kunna bli "smittad" av den datorn om ni delar filer. Sen om det är virus i nätverket är en annan femma.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

häller med!

akta er för F-secure !

vi har det på en av våra datorer och är är ett utrag från när man får virus(ungefär :P )

Varning du har fått virus! jag välljer radera den angripna filen Behandlar filen... Vi orkade inte ta bort viruset !

Jag hatar det virus skyddet

 

(det är inte riktigt så det går till :P )

F-Secure är värre en va pop-up virusen själva!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite till frågor.

Kan virus påverka internet uppkopplingen?

Och om jag är på någon sida, kan jag göra så att andra som har PC och som använder samma nätverk, får virus även fast jag som använder Mac inte får det. Notera att jag inte vill göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite till frågor.

Kan virus påverka internet uppkopplingen?

Och om jag är på någon sida, kan jag göra så att andra som har PC och som använder samma nätverk, får virus även fast jag som använder Mac inte får det. Notera att jag inte vill göra det.

Nej, det går varken på Mac eller Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...