Hoppa till innehåll

Guide För Att Slippa Virus/Spyware


Gäst Keyser_Soze
 Dela

Rekommendera inlägg

har fått ett virus som tar bort exe filen i alla mina antivirus program så jag kan inte hitta det den har ochså tagit bort run och stäng av datorn i start nere till vänster :rolleyes: , men jag kan dra ur sladden. vet någon hur jag kan få bort det ?

tjaoo jag har också haft ett sånt virus en gång välldigt nyligen då körde jag med en cd som hetter hirens boot cd http://thepiratebay.org/tor/3844801/Hiren_..._keyboard_patch admin ta bort länken om man inte får skriva länkar så där

Redigerat av swetrojan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 2 månader senare...

Helt ok guide ( högsta beröm som jag kan ge :D )

Har haft F-Secure och det funkade tillräckligt bra, men sen bytade jag till AVG och det var mycket bättre. Varför? JO Uppdateringarna kommer dagligen och kör bara i ca 30 sekunder. Den skannar datorn varje dag på nästan inget minne, den kör alltid på väldigt låg processor och CPU kostnad, så det blir inget lagg överhuvudtaget, något som var ett problem då jag spelade WOW med 1gig minne innan och det kunde lagga ibland, försvann helt när jag fixat AVG. Nu har jag två gig men håller fortfarande fast i mitt AVG :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Panda är inte dåligt, iaf inte om du köper de större programmen. Norton är mycket sämre än Panda. När jag installerade Panda så hittade den 7 virus som Norton inte hade lagt märke till över huvudtaget.

 

DESSUTOM så när jag hade Norton så blev tre av mina favoritspel bantade så att jag inte kunde spela dem längre. Ett av spelen som var på dryga 3,5 gb blev så hårt bantat att endast ca 1,5 mb kvarstod av mitt spel.

 

Enda problemet med Panda är att dess brandvägg är väldigt övertydlig med att kolla så att inga virus kommer in och ut ur datorn. Så om du skickar en bild eller en låt till en kompis via msn så bör du förbereda dig på att det kommer att ta lång tid.

Redigerat av Hajen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...