Hoppa till innehåll

Är Alla Lika Värda?


Gäst VilmerDaKing
 Dela

Rekommendera inlägg

Som människa är alla lika mycket värda, sen finns de människor som fått högre status än andra ! men alla människor förtjänar att ha precis samma rättigheter och skyldigheter !

 

Att alla förtjänar det är en sak, men så är det ju inte. Och med andra ord så finns det olika värden på människan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tydligen inte, jag som är s*tanist får inte bära pentagram på min avatar här på fuska, bara för att kristna kan känna sig kränkta.

 

Vem säger att jag inte skulle bli kränkt av att en kristen kommer med ett j*vla kors och kör upp i arslet på mig, eller jehovas vittne som står och tjatar om samma j*vla bok, eller nån annan skit.

 

Har någon gjort det? Dessutom så är s*tanism löjligt och det är så jobbigt när en fjortis som dig kommer med en värdelös argument. Exakt vad s*tanism är dåligt, kan bara svära på alla sina argument.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker alla är lika värda utom dom som typ gör mord och sånt dom borde döööö :evil:

 

Ja men om man mördar en mördare och säger att man gör det i gott syfte. Eller att man mördar 4 oskylldiga personer och säger attt det var i gott syfte. Vilket alternativ skulle du vara emot om du var domare i rätten?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker alla är lika värda utom dom som typ gör mord och sånt dom borde döööö :evil:

 

Båda alternativen, det är olagligt att mörda oavsett vem man mördare. Ganska uppenbart. Om man får mörda mördare, eftersom att man gör det i gott syfte, så kommer hela världen spåra. Och det slutar med att alla är mördare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En svensk är mer värd än en utlänning så självklart är inte alla människor lika mycket värda.

 

Jo jag skulle nog vilja påstå att jag är det (i alla fall enligt många här i Sverige), och bli inte upprörd nu. Jag vill inte att han ska dö /Mezox/, eller att han är totalt värdelös på allt och allting. En utlänning kan lika gärna vara mer värd än en svensk på det mesta. Men det är ju rätt så självklart att det är mer status att vara "svensk", för de som inte är det. Samma sak när det gäller ranker här, Cooling får ofta mer respekt än som är N00b. Jag tycker inte så här, men det är ju ett faktum. Men om man bortser i från nationalitet, så är vi faktiskt inte lika mycket värda allihopa.'

Jag är inte rasist, men jag vet vilka det är som skapar mycket problem och blir nertryckta, just i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker alla är lika värda utom dom som typ gör mord och sånt dom borde döööö :evil:

 

Jag skulle vara emot båda händelsera om jag vore domare, eftersom att alla människor är liv även om man dödat någon så är man fortfarande ett liv. Och som tHOORd sa så föder bara våld ännu mer våld.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja visst att ni skulle vara emot båda men vilken skulle ni vara emot mest om man måste vällja en?

 

Jag står fast vid att båda är fel så därför tänker jag inte välja en eftersom att jag inte anser någon av de två som rättare än den andra.

Det kanske låter lite skumt men jag är ingen "hjälte" utan mig själv jag är varken här för att rädda oskyldiga eller mördare. Men mina åsikter är att allt liv har rätt att leva då även sådana som har dödat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
  • 8 år senare...

Alla människor är lika mycket värda även om personer vars intellektuella kapacitet befinner sig på en 13-årings nivå inte instämmer i detta pga sin kulturella uppväxtsmiljö.

 

Nostalgi för mig att spåra mina första steg på nätet (som är tillgängliga för fuska.nu tycks ha gått under) och skratta åt mig själv. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...