Hoppa till innehåll

Nintendo Wii Internet Guide


maaakus
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 3 veckor senare...
  • Svar 43
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst FabrikatioN

Jag gjorde en sån här tråd en gång, men den dog väldigt snabbt.

Tänkte att det kunde vara bra att ha en sådan här tråd för de som inte har fixat en internetanslutning till sina Wii ännu.

 

Are you kidding?

Is'nt there something called "Instructions Booklet" ?.

Dude, it was easy to set up my wii's browser, Just pick the acces point, what more do you need to suffer with?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

uuuhm, ja skaffade en Wi-Fi connector och ja följde din guide, och det funka, sedan tog ja bort det och nu vill ja kunna köra online på mitt Wii

 

jag har avinstalerat själva programet, men ändå nu när ja försöker med skivan så står det Programfel sätt i nintendo wi.fi USB i datorns USB port

och detta har jag gjort, den är i när den ber om detta, men ändå funkar det ej... HJÄLP!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

uuuhm, ja skaffade en Wi-Fi connector och ja följde din guide, och det funka, sedan tog ja bort det och nu vill ja kunna köra online på mitt Wii

 

jag har avinstalerat själva programet, men ändå nu när ja försöker med skivan så står det Programfel sätt i nintendo wi.fi USB i datorns USB port

och detta har jag gjort, den är i när den ber om detta, men ändå funkar det ej... HJÄLP!!!

Det är inte bara själva skivan du behöver installera. När du sätter i din Wi-Fi Adapter i datorns USB-port, kommer det då upp att du ska installera maskinvaran? Detta är mycket viktigt att göra annars kan det bli problem.

Om inte kan det också vara att maskinvaran hakat upp sig. Gör då såhär:

Börja med att stoppa i Wi-Fi adapern i datorns USB-port och avinstallera programmet som du fick med på skivan.

Gå in på Start -> högerklicka på Den här datorn och välj Egenskaper -> fliken Maskinvara -> Enhetshanteraren -> Network adapters. Om nu detta stämmer så ska Nintedo Wi-Fi Adaptern vara med i listan. Om den gör det högerklicka på namnet och välj Avinstallera.

Plocka väck Wi-Fi adaptern från datorn och sätt in den igen. Förhoppningsvis kommer det då upp en ruta med installera maskinvara. Detta är nu väldigt viktigt att du gör. Efter att du installerat maskinvaran installerar du programmet som följde med skivan. Förhoppningsvis fungerar det bättre då.

Hoppas detta har hjälpt dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...