En 50-årig gubbjävel sköt ihjäl en 15-årig mopedist och skadade allvarligt en 16-årig mopedist, på en gård. Jag bor inte så långt ifrån platsen.
En 50-årig gubbjävel sköt ihjäl en 15-årig mopedist och skadade allvarligt en 16-årig mopedist, på en gård. Jag bor inte så långt ifrån platsen.
Vad det det som stog i Expressen som hände i Blekinge idag ?
Lebbigt...
Jag bor i Karlskrona så...
Okejj, det är fel av "ungdomarna" att hålla på å trakassera å så, men va f*n, men skjuter de ju inte för de! Idiotgubbe -.-'
Överreagera mera...
Jag förstår honom. Om de håller på att förstöra grejer och mobba sonen, och inte polisen gör något även efter att de anmält pojkarna med namn 3 gånger. Vad ska de göra? Låta sina grejer och sin pojkes psyke bli förstört utan att någon hjälper dem?
Det är polisens ansvar att förhindra en sådan händelse. Anmäl den lokala polisen för vållande av annans död, säger jag.
Man ska ju inte åka moped mitt i natten....Störigt för de som bor där och sover... men iaf gubben är ju en idiot
↗ till inläggetJag förstår honom. Om de håller på att förstöra grejer och mobba sonen, och inte polisen gör något även efter att de anmält pojkarna med namn 3 gånger. Vad ska de göra? Låta sina grejer och sin pojkes psyke bli förstört utan att någon hjälper dem?
Det är polisens ansvar att förhindra en sådan händelse. Anmäl den lokala polisen för vållande av annans död, säger jag.
Jag förstår vad du menar, har hänt mig.
Men sj tycker jag gubben borde ta till samma gamla hederliga metod som jag använde, dvs stryk.
↗ till inläggetDu tror inte att de bara kör ifrån dig på sina mopeder då? ;)↗ till inläggetJag förstår honom. Om de håller på att förstöra grejer och mobba sonen, och inte polisen gör något även efter att de anmält pojkarna med namn 3 gånger. Vad ska de göra? Låta sina grejer och sin pojkes psyke bli förstört utan att någon hjälper dem?
Jag förstår vad du menar, har hänt mig.
Men sj tycker jag gubben borde ta till samma gamla hederliga metod som jag använde, dvs stryk.
Ännu bättre, då slipper han slå de oxå? ;)
edit: btw jag menade ju inte att EXAKT samma har hänt mig. inga moppar inblandade.
det var faktist så att några höll på med min brorsa ett tag (de var äldre), mina päron snackade med lärarna, men nej då. så jag hoppade in.
↗ till inläggetJo, om man nu har en storebror som är äldre än 15 men ändå inte är straffmyndig (säger man så? :huh: ) kan det fungera. :PÄnnu bättre, då slipper han slå de oxå? ;)
edit: btw jag menade ju inte att EXAKT samma har hänt mig. inga moppar inblandade.
det var faktist så att några höll på med min brorsa ett tag (de var äldre), mina päron snackade med lärarna, men nej då. så jag hoppade in.
Men så fort man tröttnat på att springa efter kör de tillbaka och vandaliserar igen?
Håller med Mumutio, vad hade DU gjort i samma situation?
Är man så korkad att man trakasserar en familj, i synnerhet deras son, så får man ta konsekvenserna, speciellt om polisen inte vill göra nåt åt saken.
Idioter! De får skylla sig själva.
Gubben kunde skjutit punka på mopederna å slagit dom, istället för att MÖRDA dom.
↗ till inläggetJa, de skulle nog blivit tillräckligt rädda om han sköt på mopederna, men han var troligtvis så ursinnig att han inte tänkte sig för. Dessutom var han kanske inget proffs på att sikta..Gubben kunde skjutit punka på mopederna å slagit dom, istället för att MÖRDA dom.
Han skjöt med en hagelbössa, inte direkt lätt att bara skjuta på moppen från avstånd.
Om ni läser en ny artikel i Aftonbladet idag så får ni reda på att hans familj och hans son blev dödshotade av killarna flera gånger, inga poliser ingrep.
j*vla idioter. De får väl skylla sig själva.
Som sagt, därför... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article951126.ab
↗ till inläggetOm ni läser en ny artikel i Aftonbladet idag så får ni reda på att hans familj och hans son blev dödshotade av killarna flera gånger, inga poliser ingrep.
Det hade inte kommit ut när tråden skapades.
De har också dödat får, klottrat på bilarna, slått sönder bilarna och massa annat skit.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in