lite offtopic men vad heter en sånn gitarr som kirkhammet har tycker dom e skit snygga och skulle vilja ha en då jag ska köpa en el gitarr snart
Har Du El Gitarr?
↗ till inlägget↗ till inläggetNajnaj! Köp inte en strata! Enligt mig den fulaste gitarren som finns. Kanske för att jag har en kopia. XDen billig les paul kopia. helt okej. Ska köpa en strata när jag har råd :).
Spelade akustisk i ett halvår och nu elgitarr sen i julas. Men jag tycker ändå att jag är väldigt duktig för att bara ha spelat i ca 5 månader.
Skulle väldigt gärna ha en Ibanez eller någon Washburn. Fast jag tror att jag prioriterar nya trummor innan ny gitarr. ^^
Jag ska nog köpa en Ibanez snart (Y)
Jag skulle vilja ha en har bara en AK gittar men jag får nog spara i nått år innan jag har råd med en riktigt bra elgittar. Ska försöka hitta sommarjobb <_<
Jo, jag har en Stagg Stratocaster.. Helt okej, men förstärkaren måste nog bytas.
Fick den till paketpris för 218€ (2180kr), men om jag själv fick välja så skulle jag ha valt en Epiphone Firebird, skitsnygg gitarr :gitarr:
@ Viruz256 - Gibson V-Style / Gibson Flying V ?
Jag vill ha en SG! <3
eller en "Lucille"
↗ till inläggetJo, jag har en Stagg Stratocaster.. Helt okej, men förstärkaren måste nog bytas.
Fick den till paketpris för 218€ (2180kr), men om jag själv fick välja så skulle jag ha valt en Epiphone Firebird, skitsnygg gitarr :gitarr:
nej en sån här http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/...MMET+LP+LTD.JPG
↗ till inlägget↗ till inläggetJo, jag har en Stagg Stratocaster.. Helt okej, men förstärkaren måste nog bytas.
Kroppen på den ser ut som vilken Les Paul som helst.. Men jag tror inte att det är en Les Paul.
EDIT - Bingo: LTD KH-603 ;)
↗ till inlägget↗ till inläggetJo, jag har en Stagg Stratocaster.. Helt okej, men förstärkaren måste nog bytas.
Kroppen på den ser ut som vilken Les Paul som helst.. Men jag tror inte att det är en Les Paul.
EDIT - Bingo: LTD KH-603 ;)
där var den ja!! tack så mycket för hjälpen
EDIT: kolla vad den kostade... 9 246,60 kr det har inte jag råd med!!!!!!!!!!!!!
.
Har en Squier Bullet. Fick den idag, så jag har ingen aning om hur den är att spela på :P
@TheExecutor: Ibanez (Y)
Jag har just nu en Fender kopia (strata) ..värdelös imo. Men nån gång under nästa vecka kommer min Ibanez :D :rolleyes:
Jag har en Ibanez RS :P Världens skönaste gura :P kan spela vikken musik stil som helst med den :wub:
Japp, en squire stratocaster. Jävligt bra ljud i den. :)
↗ till inläggetJag har en Ibanez RS :P Världens skönaste gura :P kan spela vikken musik stil som helst med den :wub:
RS? nejnejnejnejnej. Det ska vara RG (:
jag gillar inte kroppen på ibanez,visst det är snyggt men inte skönt.Dock så är mickarna nice.
Jag bara älskar Ibanez. Jag har spelat på en Ibanez två gånger och sen var jag fast ^^
Jag gillar min les paul jag. :)
Svårt att få tag på det där tjocka, tunga, varma gibson ljudet på något annat sätt.
Mjo, les paul är det ju inget fel på heller. ^^ Men Ibanez är gitarren för mig (Y)
Ojda, jag "hade" en för 4minuter sen...Vad gör man om man råkade trampa sönder gitarren?
Alltså jag suger på vad gitarrens delar heter, men ni vet där strängarna här, det är en " planka "som strängarna sitter på,
vad gör man om man råkade trampa så att den knäcktes :o ?
Håller upp den i 2 delar nu..
Limmar tillbaka så gott det går :lol: