Ålders Gräns
Men kom och tänka på Resistance 2 t.ex. och Resistance FoM. Där borde ju inte vara 18-årsgräns, kanske 16 skulle vara bra. Man har ju inte sex, inget grovt språk (eller?).
↗ till inlägget
Inte på "spel"affärer, de är väldigt hårda med åldersgränserna.
Beror på, om kassören är ung och minns när han själv var för ung får sådana spel kan man få köpa
↗ till inlägget↗ till inläggetSå en 10-åring kan gå in själv i butiken och köpa det?
Ja.
Beror på, om kassören är ung och minns när han själv var för ung får sådana spel kan man få köpa
Knappast, det beror på om affären följer svensk lag eller inte.
Är det verkligen svensk lag på det? Det är ju inte Sverige som bestämmer vilken ålder som ska rekommenderas på spelen.
↗ till inläggetDu får inte sälja barnförbjudet material till någon under 18.Är det verkligen svensk lag på det? Det är ju inte Sverige som bestämmer vilken ålder som ska rekommenderas på spelen.
Du får ju sälja spel med 18-årsgräns till barn under 18, ifall man får av föräldrarna!
↗ till inläggetJoo, man får inte sälja spel med 18-16-eller någon annan åldersgräns till minderåriga utan målsmans tillåtelse, typ som med porr :PÄr det verkligen svensk lag på det? Det är ju inte Sverige som bestämmer vilken ålder som ska rekommenderas på spelen.
Det är en rekommendation, man får köpa det även om det är åldersgräns, har till och med stått om det i aftonbladet typ, när dom skrev om gta så sa dom att det bara är en rekommendation. Men solklart att rekommendationen ska vara på 18 år. Men ärligt, alla som är under 18 skulle ni vilja att det var LAG på att man skulle va 18 för att köpa det
när jag har velat köpa ett spel med artonårsgräns så har jag inte fått för att jag är för ung :huh:
↗ till inlägget↗ till inläggetDu får inte sälja barnförbjudet material till någon under 18.Är det verkligen svensk lag på det? Det är ju inte Sverige som bestämmer vilken ålder som ska rekommenderas på spelen.
Det är ju inte direkt barnförbjudet, utan bara rekommenderat för 18+.
det borde vara 16-årgräns
18..
Är bara så, våld, droger, osv..
det är solklart 18 år..
↗ till inlägget↗ till inläggetSå en 10-åring kan gå in själv i butiken och köpa det?
Ja.
Hahaha det var det sämsta argumentet(eller vad man nu ska kalla det) som jag har hört. :lol:
@tyresö: Du kanske inte läste det men det var en EB games affär han var på, jag vet inte hur det är hos dig men i sundsvall är det en "Spel" Affär.
ok en gång för alla: REKOMENDATION!!!!! punkt slut.
Åldersgränser/rekomendationer sätts av en andlednig
1:Respektera det
eller'
2:skit i det.
Solklart att det ska vara 18!
Dock så är det bara REKOMMENDITORER! (Hur i h*lvete stavas det?)
Men sedan så skiter ändå alla i åldersgränsen.
↗ till inläggetaa man åker nästan bara fordon.18 är lite över drivet borde vara max 16 år
:P
Du åker nästan bara fordon och slaktar människor med Motorsåg.. <_<
Asså de e ju typ bara 10 - 16 år som spelar GTA, Men GTA IV kan jag förstå att det e 18 åldergräns på när man köper ''Tjejer''
har dom liksom gjort så det e mer verkligare..
så 10 åringar kanske det inte e det bästa :D
Jag vill ha det som F*n men jag får nog inte det för miga farsa å morsa....