💬
Logga in
Fuska.se

Emo?

56 svar · startad

↗ till inlägget

Jag tycker fortfarande att det är enklare att s'ga 'emo' istället för 'en som lyssnar på emo musik.'

Jo, men hade hiphoppare varit ett skällsord hade jag nog inte använt det om personer. Iofs säger jag inte hiphoppare nu heller. Eller någon annan klassifikation av personer i en genre.

Men det är ju inte ett skällsord, utan mer en missuppfattning.

Jag kan hålla med dig Garone om att man kan kalla de som lyssnar på emo för emo. Men nu är det så att de som blir kallade för emo blir kallade emo p.g.a. deras utseende och de flesta lyssnar inte ens på emo. (iaf inte av de jag känner och garanterat många fler)

Jag blir kallad emo nästan dagligen. Antingen bakom min rygg eller så att jag klart och tydligt hör det. Men jag lyssnar inte på emo, utan de kallar mig det endast för att jag oftast går klädd i svarta kläder och har svart hår.

↗ till inlägget

Jag kan hålla med dig Garone om att man kan kalla de som lyssnar på emo för emo. Men nu är det så att de som blir kallade för emo blir kallade emo p.g.a. deras utseende och de flesta lyssnar inte ens på emo. (iaf inte av de jag känner och garanterat många fler)

Jag blir kallad emo nästan dagligen. Antingen bakom min rygg eller så att jag klart och tydligt hör det. Men jag lyssnar inte på emo, utan de kallar mig det endast för att jag oftast går klädd i svarta kläder och har svart hår.

Jag hatar sånna som säger emo till folk fast dom inte äns vet vad det är... Bara för att dom har lång lögg och typ svart hår..
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag hatar sånna som säger emo till folk fast dom inte äns vet vad det är... Bara för att dom har lång lögg och typ svart hår..

Precis, man blir väldigt förbannad. Men jag har lärt mig att sluta bry mig om det, men det tog ett tag iofs.

12 May 2008

EMÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅS! :>

;D

Emomusik är rätt soft, lyssnar på i princip allt som är "emo-musik liknande" :>

↗ till inlägget

EMÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅS! :>

;D

Emomusik är rätt soft, lyssnar på i princip allt som är "emo-musik liknande" :>

Nä nu j*vlar! xD

Ja, det är det faktiskt :] det mesta som har krypt fram ur hardcore är nice tycker jag :]

15 May 2008
↗ till inlägget

Jo, samma gäller mig.

Anledningen till att jag tar illa upp när folk kallar mig emo är för att man nu förknippar emo med att skära sig i handlederna. Det är jobbigt att få sådana fördomar på sig. Men 'emo' blir oftast förknippad på det sättet.

Jag har provat lyssna på en del emo-musik, men jag fastnar mest för den lite nyare emo musiken, om jag nu fastnar för något av den.

12 Oct 2008

Jag e punkare/fashoincore och feresten,man kan inte klä sig emo,emos klär sig fashoincore. ;)

Jag hatar emos och allt vad det innebär :D

↗ till inlägget

Dumbass, varför?

↗ till inlägget
Jag tycker fortfarande att det är enklare att s'ga 'emo' istället för 'en som lyssnar på emo musik.'
Ja, det är ju likadant som att säga punkrockare till en som lyssnar på punk och hiphoppare till en som lyssnar på Hiphop.
↗ till inlägget

Nej, du hatar emos och allt vad du tror att det innebär.
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ja, det är ju likadant som att säga punkrockare till en som lyssnar på punk och hiphoppare till en som lyssnar på Hiphop.

bara en fundering.

Säger man rappare till såna som lyssnar på rap?

:) :unsure:

13 Oct 2008
↗ till inlägget
↗ till inlägget

bara en fundering.

Nej, rapparen är den som skapar musiken (även om det inte är musik för mig).

Ett band som man måste lyssna på om man gillar emo/screamo är japanska Envy.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

bara en fundering.

Skulle snarare kalla en sådan person 'rapplystnare' eller någon i den stilen.

14 Oct 2008
↗ till inlägget
↗ till inlägget

bara en fundering.

Om man möjligtvis inte vill kalla den dens namn så skulle man väll kunna kalla den för rappare, eller nåt liknande.. :P
7 Nov 2008
↗ till inlägget

Jag undrar egentligen varför 'Emo's' blir så sura när man kallar dem det.. Jag menar, man kallar ju de som lyssnar på hårdrock hårdrockare, de som lyssnar på punk punkare osv.

Ja e del är ju så j*vla känsliga och griniga, men det kanske hör till en del av dom...

Jag säger emo till alla som ser ut som emo och typ går runt med liknande bandloggor på t-shirts o skit men jag förknippar det sällan med att skära sig i handen.

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag undrar egentligen varför 'Emo's' blir så sura när man kallar dem det.. Jag menar, man kallar ju de som lyssnar på hårdrock hårdrockare, de som lyssnar på punk punkare osv.

Ja e del är ju så j*vla känsliga och griniga, men det kanske hör till en del av dom...

Jag säger emo till alla som ser ut som emo och typ går runt med liknande bandloggor på t-shirts o skit men jag förknippar det sällan med att skära sig i handen.

Och du har aldrig tänkt på att de kanske helt enkelt gillar klädstilen? Det är jävligt fördomsfullt att kalla alla som har på sig fashioncore för emos.

Fashioncorearna är fula imo, förstår inte det viktiga med allt svart, och det här * åh, tyck synd om mig, pappa gav mig fel saker i fel färger, ****wristcut**** crybaby groupcut* seriöst, alla små fjortisemoband(TH, MCR o.sv.) får f.d. fjortisar till emo, och så är dem "deprimerade! och skär sig(inte alla dock). Sen tycker dem att stilen är "snygg" och vissa ser ut så för en anledning att cutta sig om dem blir kallade "emos".

Emomusiken är kass, stilen är ful och överlag ogillar jag FC:arna

8 Nov 2008

Nej, jag lyssnar inte på EMO. Tänker aldrig ens göra det. Not my taste, really! ^^'

//Megadeth

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in