Hej jag undrar om Norton är ett dåligt virus program?
Svara inte bara ja eller nej utan Motivera svaret så jag fattar vad ni menar.
Hej jag undrar om Norton är ett dåligt virus program?
Ja, Norton var ett av de ledande anti-virusföretag förut. Nu är de väldigt dåliga. Deras program tar upp mycket processorkraft, har inget bra säkerhetssystem och hittar inte alls lika många virus som ett antivirusprogram borde.
Prövade norton 2009 internet secure. Det segade bara ner när man skulle tex, ladda något
Men vad ska jag göra för jag har Norton :(
http://www.fuska.se/forum/Innan_Du_Skriver...lp-t114040.html
Gå ner till säkerhetsdelen vid länkarna och välj några av programmen jag rekommenderar.
Norton är ett välldigt segt antivirus pogram.
vi har det på en annan dator, sen när den ska göra sin dagliga genomsökning eller ngt så går det kanppt att spela spel på datorn för det segar ner allt!
nej har hellre F-secure som jag har på denhär datorn. det funkar bra, har bara fått en trojan en gång sen jag skaffa F-secure.
Mitt norton brukar inte "sega ned" datorn alls. Iaf inte sen jag laddade ned uppdateringen.
Kör med Nod 32, funkar skit bra,
↗ till inläggetF-Secure suger också, du måste förstå att även om anti-virusprogrammet inte upptäcker något virus betyder det inte att det kan finnas någonting där. Jag kan också göra ett virus som egentligen upptäcker bara ett virus men säger att det upptäcker alla i hela världen. Då kan jag också säga: Jag har gjort ett antivirus som är skitbra, jag har inte fått virus en enda gång!Norton är ett välldigt segt antivirus pogram.
vi har det på en annan dator, sen när den ska göra sin dagliga genomsökning eller ngt så går det kanppt att spela spel på datorn för det segar ner allt!
nej har hellre F-secure som jag har på denhär datorn. det funkar bra, har bara fått en trojan en gång sen jag skaffa F-secure.
↗ till inläggethaha :] han vill göra vrius.↗ till inläggetInte virus, ANTIvirus.Hej jag undrar om Norton är ett dåligt virus program?
↗ till inläggethaha :] han vill göra vrius.↗ till inläggetHej jag undrar om Norton är ett dåligt virus program?
Inte virus, ANTIvirus.
Edit:
Kan nån säga vilken e bäst? :)
↗ till inläggetKasperksy/Nod32Kan nån säga vilken e bäst? :)
↗ till inläggetoK, MEN VILKEN ÄR BÄTTRE EN AV DOM TVÅ?↗ till inläggetKasperksy/Nod32Kan nån säga vilken e bäst? :)
↗ till inläggetoK, MEN VILKEN ÄR BÄTTRE EN AV DOM TVÅ?
Lika bra.
↗ till inlägget↗ till inläggetHej jag undrar om Norton är ett dåligt virus program?
Inte virus, ANTIvirus.
haha :] han vill göra vrius.
Nej, det vill jag inte! Jag sa bara att Norton är ett antivirusprogram och inte virusprogram.
Jag tror att han skämtade.
Som alla verkar vara överens om i den här tråden så gör norton helt enkelt att datorn segar ihop, surfa på nätet eller spela spel är för vissa nästintill omöjligt, skippa norton ladda ner gratis demo för nod32 på www.esetnod32.se
tar knappt upp några resurser och är "lättanvänt" för dom som behöver det;) lycka till!
↗ till inläggetSom alla verkar vara överens om i den här tråden så gör norton helt enkelt att datorn segar ihop, surfa på nätet eller spela spel är för vissa nästintill omöjligt, skippa norton ladda ner gratis demo för nod32 på www.esetnod32.se
tar knappt upp några resurser och är "lättanvänt" för dom som behöver det;) lycka till!
Norton 2008 segar inte ner datorn, är lättanvänt och söker, hittar virus väldigt snabbt. (Dock är min dator ny så den klarar det mesta) Norton 2008 funkar jätte bra även om man har en gammal dator. Det som segar ner datorn är väll isåfall gamla versioner av Norton och t.ex. spyware doctor. xD ^^
↗ till inläggetDet är somsagt gamla versionen. F-secure hittar inte lika mycket som Norton.Norton är ett välldigt segt antivirus pogram.vi har det på en annan dator, sen när den ska göra sin dagliga genomsökning eller ngt så går det kanppt att spela spel på datorn för det segar ner allt!
Frågan är vad man väljer? En snabb dator när man spelar (Som leder till en seg dator med virus) eller en dator utan virus?
Har hört av andra att Norton 2008 inte är så himla mycket mer resurssnålt än innan, bättre men inte så bra som andra. Jag kan dock inte säga något konkret då jag inte prövat det, kan bara säga att nod32's motor bara använder 30-38 mb+ att det är det enda antivirus programmet inte fått nått falsklarm på AV-comparatives tester samt har inte missat ett enda IN-THE-WILD virus som virus bulletin har testat sen 2002....
Av personlig erfarenhet så märker jag också att nod32 inte stoppar massa sidor som är säkra och vet vilka som är det, med andra ord så gör det sitt jobb utan att märkas. Som ni märker så är jag helt såld på nod;)
Okej.
Offtopic * 89% av alla gratis AntiVirus program är rent av värdelösa. Det är ren fakta.
Norton är ett ganska segt AntiVirus som oftast segar ner datorn men därimot blockar den nästan allt. Och när jag säger allt menar jag allt förutom saker som den känner till och nödvändiga uppgraderingar för själva datorn.
Jag använder Avast AntiVirus program som jag personligen tycker är otroligt bra. Jag säger inte att det är bra bara för att jag har den. Jag valde Avast utav en andledning.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in