💬
Logga in
Fuska.se

2012

71 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vet ni varför dom just tog 2012?, nja det kanske ni inte vet. Forskare har ju sakt att ni vet denna tsunami (eller vad det hette) som var i Asien för ett par år sedan. Då har forskare sett att en till våg ska komma, men dom vet inte när. Men dom har ungefär räknat ut att den ska komma 2012. Det e därför!

Orly? Som om någon inte visste varför filmen döptes till just 2012...

Jag som trodde det var för att maya kalendern tar slut.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Det finns väl redan en sån här film som handlar om 2012? någon som har sett den?

Om du menar 2012:supernova så är det en riktig B-film. dåliga skådespelare, dåliga effekter, dålig story, dåliga omgivningar. Ja allt är dåligt. Inget att se.

Kom över den av misstag när jag letade efter nya filmen. XD

2012 storyn kommer från Maya kalenderns ''slut'' och sen en massa små teorier runt om det, ''glactic alignment'', sol stormar, nibiru e.t.c

Det är en dålig grund allt är byggt på om ni frågar mig.

Nivå 2 · Novis

ser ut som nåt där allt bara rasar <_< ...... lite som inpendence day fast allt rasar istället för att exploderar :rolleyes:

Kanske blir sedd av mig nån gång ändå...

Det är samma man som gjort dom. :P

17 Nov 2009
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Vet det... :)

18 Nov 2009
Nivå 5 · Fuskare

Klart, det är ju en av världens bästa film! Not...

Nivå 7 · Fuskare

Såg den med 2 kompisar på premiären. Jävligt bra faktiskt, rekommenderas.

20 Nov 2009
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

fast i independence day så spelades huvudrollen av will smith, så klart filmen blir bättre om dom har bra skådespelare så jag vet inte riktigt om 2012

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

fast i independence day så spelades huvudrollen av will smith, så klart filmen blir bättre om dom har bra skådespelare så jag vet inte riktigt om 2012

Även med bra skådespeleri var Independence Day en kass film, och det enda 2012 har fått någorlunda bra kritik för so far är ju effekterna

2012 har mycket bra effekter men det drar också ner filmen IMO. Jag menar det blir lite överdrivet när det nästan bara är special effekter hela tiden.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Även med bra skådespeleri var Independence Day en kass film, och det enda 2012 har fått någorlunda bra kritik för so far är ju effekterna

så dålig tycker jag inte att independence day var, men man får ha sina egna åsikter om saker och ting, dock så var den patriotriska känslan om usa litte för stor i den
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

2012 har mycket bra effekter men det drar också ner filmen IMO. Jag menar det blir lite överdrivet när det nästan bara är special effekter hela tiden.

Men vad tror du? Man är ju dum om man inte gör allt så "realistiskt" som möjligt?

Ska man börja använda såna där dockor igen som man hade i t.ex. skräckfilmer på 50-talet i dagens skräckisar också?

21 Nov 2009

Nej såklart inte men jag menar att det blir lite jobbigt när allt är så maffigt det är som det dom har tänkt på mest är effekterna och det dom borde ha tänkt på är ju en bättre story.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Nej såklart inte men jag menar att det blir lite jobbigt när allt är så maffigt det är som det dom har tänkt på mest är effekterna och det dom borde ha tänkt på är ju en bättre story.

Jag tycker det är en bra story.

Den här storyn med maya kalendern är väl i ungefär samma klass som alla andra katastrof filmer's story.

Senast ändrad:

Jo det är det,men också att basera en hel film på en kalender som aldrig har sagt något om jordens undergång är ju lite konstigt men jag måste säga att filmen var ''cool'' men jag gillade inte storyn och alla effekter men alla tycker ju olika. :P

Filmen var en stor förlust. Jag hade tråkigt igenom hela filmen, somnade nästan. Den är så overklig, men det är ändå en bra handling. : >

Nivå 3 · Lärling

Jag har sett filmen den var ganska bra men på tok för amerikansk :( Men annars var den bra. B)

Nivå 4 · Lärling

Har inte sett den ännu, men jag tänker se den. Jag vet inte om den är bra eller dålig, men den är nog iallafall värd att ha sett en gång.

22 Nov 2009
Nivå 7 · Fuskare

Såg den idag och man blev ju uttråkad ganska snabbt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in