💬
Logga in
Fuska.se

Internet Funkar Inte :( :(

13 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

tjena, jag kan inte gå in på internet på mitt ps3. Har testat med både trådlöst och med sladd och ingen av dem funkar, när jag kopplar in internet sladden i ps3:t och testar anslutningen så står det för det första: IP adress: Misslyckad, sen så står de också: ->LAddningen överskrider tidsgränsen<- (det står inte EXAKT så men liknande). Har ni kanske samma problem eller har haft samma problem?? detta påverkar att jag inte kan spel online villket är jätte tråkigt.

Tacksam för svar :) :)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Vart kopplar du in ethernet-kabeln? Modemet, routern eller datorn?

Beskriv gärna vad det blir för fel när du ska försöka ansluta trådlöst.

3 Jan 2010
Nivå 1 · Novis

Prova att starta om ditt modem/din router.

4 Jan 2010
Nivå 3 · Lärling

har samma problem att jag inte kan anluta trådlöst men jag kan ansluta med sladd

8 Jan 2010
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #5

men ja kan inte ansluta med sladd, så fixade Ip:adressen, och när ja går in på ''test av anslutning'' så står det Ipadress: Lyckats

Anslutning: Misslyckats

det står att de är något DNS fel... vad kan de vara för problem?? va ska ja göra?

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

men ja kan inte ansluta med sladd, så fixade Ip:adressen, och när ja går in på ''test av anslutning'' så står det Ipadress: Lyckats

det står att de är något DNS fel... vad kan de vara för problem?? va ska ja göra?

Sladden kan sitta i fel "lucka" o routern.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #7
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Sladden kan sitta i fel "lucka" o routern.

Nej, har kollat och allt sitter som det ska :o

Nivå 5 · Fuskare

Har du tillgång till att gå in i inställningarna i routern?

10 Jan 2010
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #9

Ingen aning, vet isåfall inte hur man gör :P

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Ingen aning, vet isåfall inte hur man gör :P

Då är du körd...
11 Jan 2010
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #11

jaa :P men åhhhh de suger att köra campaign (stavning?) på cod -.-

14 Jan 2010
↗ till inlägget

DNS: Det kan vara att du har kopplat allt fel, eller så krånglar din internetleverantör.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #13

Har löst det nu :P man skulle bekräfta en sak och installera någon ny maskinvara :) tråden kan nu låsas

22 Jan 2010
Nivå 4 · Lärling

Internet är bra att ha!

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in