Det påverkar iaf inte mig. Sedan så införs det ju inte på alla affärer endast coop vad jag vet om ICA ligger fortfarande på 15 årsgräns..
Åldersgräns På Energidryck?
↗ till inläggetPåverkar inte dig? Är du inte 17? :o Om du går på Coop får du ju inte köpa.Det påverkar iaf inte mig. Sedan så införs det ju inte på alla affärer endast coop vad jag vet om ICA ligger fortfarande på 15 årsgräns..
var pratar ni om hos mig säljs det till 13 åringar?
↗ till inläggetOlika från affär till affär.var pratar ni om hos mig säljs det till 13 åringar?
Jag tycker inte att det borde vara förbjudet, jag tycker att barn borde få dricka, även sprit.
Jag skulle inte bry mig så mycket, visst är Red Bull gott men det skulle inte vara min undergång.
Men det finns många som dricker allt för mycket energidryck och det skulle nog inte hjälpa dem så mycket då de skulle försöka få tag på energidryck på alla andra olika vis.
Som andra sagt, jag skulle inte bry mig.
En kiosk i närheten där jag bor skiter blankt i allt som har med åldersgräns på energidricka att göra. Han säger att det är upp till föräldrarna om de vill låta sina barn dricka energidricka eller inte. Ingen har heller tvingat honom att införa åldersgräns på det heller.
Men det är lite skillnad på kiosk och stormarknad. Kiosk = oftast privatägd, säljer för att överleva. Stormarknad = oftast ägt av företag, kanske inte "förlorar" lika mycket på åldersgränsen som de lokala handlarna.
↗ till inläggetFörlorar ju dock kunder på det.Men det är lite skillnad på kiosk och stormarknad. Kiosk = oftast privatägd, säljer för att överleva. Stormarknad = oftast ägt av företag, kanske inte "förlorar" lika mycket på åldersgränsen som de lokala handlarna.
↗ till inlägget↗ till inläggetFörlorar ju dock kunder på det.Men det är lite skillnad på kiosk och stormarknad. Kiosk = oftast privatägd, säljer för att överleva. Stormarknad = oftast ägt av företag, kanske inte "förlorar" lika mycket på åldersgränsen som de lokala handlarna.
Tror faktiskt inte att en stormarknad förlorar särskilt mycket pengar på åldersgränsen.
↗ till inläggetKolla här, en kille i min ålder. Åker vi ut till stormarknaden 0.7 km utanför stan eller kör vi turken på hörnet nedanför trappan ? Vi är ändå inte därute. x]↗ till inläggetFörlorar ju dock kunder på det.Men det är lite skillnad på kiosk och stormarknad. Kiosk = oftast privatägd, säljer för att överleva. Stormarknad = oftast ägt av företag, kanske inte "förlorar" lika mycket på åldersgränsen som de lokala handlarna.
↗ till inläggetFlaggskeppet i livsmedelsbutiker är Frukt & Grönt samt Mejeriet, omsättning på energidrycker är låga.↗ till inläggetFörlorar ju dock kunder på det.Men det är lite skillnad på kiosk och stormarknad. Kiosk = oftast privatägd, säljer för att överleva. Stormarknad = oftast ägt av företag, kanske inte "förlorar" lika mycket på åldersgränsen som de lokala handlarna.
Jag jobbar själv som lagerarbetare på många av matrebellernas butiker så att jag vet hur ofta det behövs och köra ut de.
Bryr mig inte på Åldersgränsen, man kan köpa energidryck på båda affärerna i närheten, och så är det inte svårt att gå in på Ica och köpa en.
↗ till inläggetBryr mig inte på Åldersgränsen, man kan köpa energidryck på båda affärerna i närheten, och så är det inte svårt att gå in på Ica och köpa en.
Måste man inte ha leg?
Ja, om butikerna säger det.
där jag bor finns det bara ålders gräns på Domus, ica och kiosken har det inte.
Tycker inte engergidryck är så himla gott, dricker hellre Cola :)
Aa visst fan dricker man inte Energidryck ofta det är ohälsosamt............
Dricker hellre gainomax om man spelar cuper för att orka mer eller så dricker man cola på cs lan..
eller så tar man bara det man har hemma en banan lite socker och en jävla massa kaffe