💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp Med Att Formatera Om Datorn

39 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Som rubriken säger jag behöver hjälp med att formatera om datorn.

Jag har Windows 7.

Så händer det när jag ska formatera om datorn.

post-64472-1278870344_thumb.png

post-64472-1278870363_thumb.png

Varför, jag förstår inte vad jag har gjort för fel?

Du kan ju inte formatera hårddisken som ditt operativ ligger på .... Du får istället köra igång installationen med ditt nya OS. Sedan avancerade inställningar -> formatera när du får valet att välja hårddisk..

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Du kan ju inte formatera hårddisken som ditt operativ ligger på .... Du får istället köra igång installationen med ditt nya OS. Sedan avancerade inställningar -> formatera när du får valet att välja hårddisk..

OS?

Nivå 3 · Lärling

operativ system

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #5
↗ till inlägget

operativ system

Hur ska jag kunna starta installationen med mitt OS? Lite mer förklaringar tack :'d

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

operativ system

Hur ska jag kunna starta installationen med mitt OS? Lite mer förklaringar tack :'d

Men shiiiiit..... <_<

En CD eller DVD med tillexempel Windows.

Stoppa in den i datorn och starta om, och sedärja.

Om du inte förstår, så föreslår jag att du inte formaterar.

Btw, Simple läsde denna tråd, är han så simpel att han kommer på en simpel lösning? :o

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

operativ system

Du verkar inte vara i behov att byta operativsystem, utan du vill bara ta bort onödiga saker -.- gör det manuellt och leta upp filerna och radera dem sedan. Är det ett spel gå in i kontrollpanelen sedan program och funktioner, sen ta bort det där ifrån.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

operativ system

Btw, Simple läsde denna tråd, är han så simpel att han kommer på en simpel lösning? :o

Ja, ohja, jag har alltid en enkel lösning i bakfickan.

Dessvärre hann ju pong före, så att eh.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Dessvärre hann ju pong före, så att eh.

Ajfan, nästa gång kanske? ^_^
12 Jul 2010
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #10

Jag har typ 4 trojans, + massor av skit random filer som jag inte använder o.s.v och det tar evigheter att ta bort allting, nej jag är lat och inte orkar.

Jag har ingen skiva eller något sånt att formatera om.

Nivå 7 · Fuskare

Ladda ner en Ubuntu LiveCD, omformatera, installera Ubuntu till tom hårddisk.

Win!

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag har typ 4 trojans, + massor av skit random filer som jag inte använder o.s.v och det tar evigheter att ta bort allting, nej jag är lat och inte orkar.

Åh, herregud..

Antivirus/spyware ?

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #13
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Åh, herregud..

Antivirus/spyware ?

massor av skit random filer som jag inte använder

Men måste ladda ner något annan operativ system till min andra hårddisk eller vad menar ni?

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

har du operativsystem på skiva? om du inte har så får du ladda ner ubuntu (eller nåt annat linux) eller skaffa på det andra sättet

du måste ha cd/dvd+ skivor om du ska boota dem

13 Jul 2010
Nivå 3 · Lärling

P12:or ska endast ha datorer med CS-lir som ändamål. Allt annat är förbjudet.

Tack för mig.

Skämt åsido. Eller?

OnT: AVG Free Edition, Malwarebytes' Anti-Malware och CCleaner borde kunna göra jobbet åt dig. Gå även in under Add or Remove Programs och rensa när du ändå är i farten.

Och du säger att du är lat och inte orkar - du kommer dessvärre inte långt i livet av det.

Senast ändrad:

14 Jul 2010
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #16
↗ till inlägget

har du operativsystem på skiva? om du inte har så får du ladda ner ubuntu (eller nåt annat linux) eller skaffa på det andra sättet

Måste jag använda ubuntu efter jag har använt det, eller kan jag sen köra på mitt W7?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Måste jag använda ubuntu efter jag har använt det, eller kan jag sen köra på mitt W7?

Du måste väl fan ändå förstå att du inte kan formatera på den hårddisken du har ditt OS på? :o

Nivå 7 · Fuskare

Varför skulle inte det gå? <.<

Sålänge kan inte kör OSet, det är ju därför han ska göra en Linux LiveCD.

Nivå 3 · Lärling

Ingen idé att fortsätta med det här. Trådskaparen har inte de kunskaper som krävs helt enkelt.

Trådskaparen kan börja med att installera programmen ovan (i min förra post) och köra dem. Scanna, rensa m.m. Det bör duga.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #20
↗ till inlägget

Ingen idé att fortsätta med det här. Trådskaparen har inte de kunskaper som krävs helt enkelt.

Trådskaparen kan börja med att installera programmen ovan (i min förra post) och köra dem. Scanna, rensa m.m. Det bör duga.

Det har du rätt i, då får jag börja med det.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in