💬
Logga in
Fuska.se

Om Ögonlaser

35 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

att ha ögat öppet och att de ska pilla i det skrämmer mig. :/

De lyser bara i dina ögon med laserstrålar.

Guds teknik, Guds gåva.

Nej.

"Dina ögon bedövas med droppar och under vår behandling sätts en liten hållare in under ögonlocket för att hålla isär dem...

"...Ögonläkaren lägger en ring på dina ögon som fylls med alkohol, det får verka i ca 40 sekunder."

Bland annat.

Du kan väl i alla fall bry dig om att googla skiten om du nu skall förpesta resten av forumet också.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Du kan väl i alla fall bry dig om att googla skiten om du nu skall förpesta resten av forumet också.

Ingreppet går ut på laserstrålar, var inte fjantig nu.

Må Jesus frälsa dig från byråkratiska tankegånar.

Nivå 0 · Nykomling

Läs resten av vad jag skrev också.

15 Jul 2010
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Det skulle kosta 5000 kr för mig att köpa glasögon förra året i en IRL-butik, ca 2000 för bågar och resterande för glaset då det skulle vara speciellt plastglas för att göra det lättare då jag har ganska dålig syn.

Då var det inte ens något särskilt märke på bågarna,och då hade jag letat som en galning för att inte behöva ta Converse eller något sånt för jag har en storlek som är större än barnbågar men mindre än vuxenbågar och butikerna tjänar inte mycket på att beställa de där mellan-storlekarna.

Köpte på nätet tillslut för 1100 kr, fick tråkigt nog bara tag i en likadan båge som jag har haft i 3 år innan.

Jag måste ha glasögon, annars tror folk att jag läser på gymnasiet. -.-

Funderar på operation i framtiden kanske, men att ha ögat öppet och att de ska pilla i det skrämmer mig. :/

Det är bågen som är glasögonen. [:
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

...

Det är bågen som är glasögonen. [:

Nej. Glasögonen är hela paketet, linser+båge=glasögon.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Jag menar inte så.

Utåt.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Detta inlägg är fritt fram att raderas. :)

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Ett förstoringsglas har också en lins. Kameror har massor av linser. Det är glaset som kallas för linser.

Nivå 0 · Nykomling

Då skulle du lika gärna ha lagt till att glasögon innebär glas också. :)

Äsch, jag är för seg idag helt enkelt. Lite halvtrött från igår.

Move on.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Glasögon behöver inte alls vara glas. Pappa fick i plast eftersom glas glasögon för hans synfel skulle kostat 12000:- +..

Nivå 0 · Nykomling

Såg en video på internet där de filmade då de gjorde en ögonoperation. Flera har säkert sätt dem. Det jag minns var att..

1. de bedövade ögonen.

2. En maskin "skärde" upp hornhinnan

3. Laser pekades emot h*ns ögon.

4. Las tillbaka

Det var väl lite förkortat, ska se nästa vecka om jag hittar klippet eller om ni vet vilken jag menar. Detta gjordes då personen var vaken, personen såg såklart inget men kände lukten av bränt. Vad jag hört senare är att det blev bra.

17 Jul 2010
Nivå 0 · Nykomling

Fy helvete vad obehagligt.. Resultatet varierar från fall till fall.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Är inte det cancer frammkallande med ögonlaser? Bara hört det någon gång.

Nästan allt är cancerframkallande idag...

Ja, gå inte ut i solen ! Du kan få hudcancer.

Grilla inte!

Du kan få cancer av fettröken.

(Såg på teve)

16 Feb 2011
Nivå 0 · Nykomling

Nej, du kan inte få cancer av ögonlaser.

Nej, din syn blir inte förstörd om "nåt går fel". Det som kan hända är att resultatet av behandlingen inte blir perfekt syn. När detta sker så gör läkaren bara en ny behandling där det sista justeras.

Så sluta hitta på saker som "ni hört talas om". Håll er till fakta och om ni inte vet, gissa inte!

Jag fick iallafall perfekt syn på www.PerfektSyn.se, sådeså!

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Nej, du kan inte få cancer av ögonlaser.

Nej, din syn blir inte förstörd om "nåt går fel". Det som kan hända är att resultatet av behandlingen inte blir perfekt syn. När detta sker så gör läkaren bara en ny behandling där det sista justeras.

Så sluta hitta på saker som "ni hört talas om". Håll er till fakta och om ni inte vet, gissa inte!

Jag fick iallafall perfekt syn på www.PerfektSyn.se, sådeså!

Bump med bilen på tråden. Bra gjort. Spammer.

Nivå 0 · Nykomling

Onödig bump, låses.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.