Nån som köpt det nya albumet? ;>
Jag har köpt det
Jag tycker det äger \m/
Nån som köpt det nya albumet? ;>
Jag har köpt det
Jag tycker det äger \m/
Ladda ner istället : P
Jomenvisst köpte man det. :)
Inte köpt det, men namnet har en viss klang...
Rosenrot är det sämsta albumet de har släppt...
Dock har de 2-3 hyfsade låtar, men inge mer.
Tacka vet ja Sehnsucht, Reise Reise, Mutter osv...
Blev riktigt besviken på Rosenrot.
Hmm... faktiskt så håller jag smått med Jokinen, en lätt besvikelse, inte så värst mycket variation i låtarna.
Benzin, Rosenrot och Feuer und Wasser håller kvalitén, och så finns det möjligtvis några andra bra.
Men Te Quiro Puta är bland det värsta jag hört!
Dom kunde väl uteslutit den, även om Till (sångaren) gillar Mexikansk musik...
Te Quiero Puta är skitbra ^^ Och Rosenrot var inte alls dålig. Den håller klass. Rammsteins sämsta skiva är ju utan tvekan Mutter.
↗ till inläggetTe Quiero Puta är skitbra ^^ Och Rosenrot var inte alls dålig. Den håller klass. Rammsteins sämsta skiva är ju utan tvekan Mutter.
..Mutter sämst?! Inte en chans...inte jämfört med Rosenröd...hade du sagt Herzeleid hade jag nästan kunnat hålla med, men ändå...
De tog ett steg framåt med Reise Reise och två bakåt med Rosenröd <_<
Ajja, agree to disagree
Ja har Herzeleid,Scheshuts(stavning????) och Reise Reise jag kan säga att Reise reise e den bästa men jag skulle vilja höra några låtar från den nya också om ni har den och har lust å skika några låtar så adda mig på [email protected]
Själv tycker jag Reise Reise och Rosenrot är så gott som likvärdiga. Sehnsucht och Herzeleid också.
Mutter får välan räknas som snäppet bättre då.
Nepp,de suger,men de är bra när jag låtsas att det är små smurfar som sjunger Bensin :P
Nu har man vant sig lite...
Dom enda låtarna jag inte tycker så värst mycket om är Zerstören och Te Quiro Puta.
Ska jag vara ärlig hade jag inte tyckt Puta var särkilt dålig om det inte var för alla dessa konstiga röster, som "Más más más..." i slutet.
asså, Te Quiro Puta suger hårt... en ren besvikelse. dom flesta låtarna är ganska bra.
Alla tycker Mutter är bäst, trist ;P
Herzeleid är antagligen den bästa. Kanske tillsammans med Reise, Reise. Sehnsucht klart tvåa och Mutter sist.
Vet inte riktigt vart jag ska placera in Rosenrot någonstans, som tvåa kanske.
Gillar inte Rammstein. Tycker att alla låtar låter likadant.
Till alla er som tvekar eller väljer nåt annat: Mutter är deras bästa ;D
Rosen var en "fortsättning" på Reise Reise (som för övrigt var otroligt bra). Jag har läst i bla. Sweden Rock att sex av låtarna blev över från Reise, och att de sen skrev fem till och gjorde ett album. Allt detta på knappt ett år (vilket de inte är vana vid; det brukar ta lite längre tid) så det kan ses som lite hipp som happ.
Några låtar är bra, andra dåliga. Så är det på alla deras album.
Mer eller mindre.
/GamerGirl
Jag tycker att Rosenrot e det bästa. De nyaste låtarna e oxå de bästa tycker jag då. :rolleyes:
Mycket bra album, jag kan rekommendera det :cool:
Rosenrot e väldigt bra.. men jag tycker att Mutter är deras absolut bästa album hittils.. överlägset..
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in