💬
Logga in
Fuska.se

Windows Movie Maker

19 svar · startad

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Jag har ett program i datan som heter Windows Movie maker, och jag undrar vad det är ..?

Vet att det heter " Movie Maker ", men hur använder man programet ?

Sen, vad behöver man för att kunna göra filmer? ( Om man nu kan det )

Vad kan man göra med programet, alltså kan man ta filer från t.ex mobilen och lägga in den där och spela upp den, eller något sånt ?

Ni får ursäkta ifall jag var lite otydlig !

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag undrar ochså vad man gör med det programmet och hur man använder det. Hoppas någon vet.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Om du har spelat in tex när du har pkat på rs lr ägt på cs, så kan du öppna filmen i Windows movie maker och lägga till musik, text/eftertext.. Du editar helt enkelt filmer du har gjort (tror du kan lägga in filmer frå digitalkameror och dyl också)

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #4

Tar ditt exempel på Runescape.

Hur kan jag filma in den när jag t.ex dödar någon ?

Nivå 1 · Novis

Movie maker är väl till för att editera videofiler, alltså klippa, lägga till text/andra saker, etc etc.. Sen kan du spela in med http://www.techsmith.com/download/camtasiatrial.asp.

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #6

Det där är väl bara trial, eller hur ?

Nivå 1 · Novis

Japp men du kan spela in utan problem dock är det 30dagars trail.

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #8

Hmm, finns det inte gratis program som inte är trial, fast likadant ?

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

hypercam, inte så bra, men camatasia e as tugnt för datorn men det kan man edita i också ^^

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #10

Det stog att den bara tar typ 21 mb ( Minne )..?

Sen, den där programet som du skrev nyss, kan du länka en hemsida ?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Hyprecam Vassego :P

EDIT: Tog fel länk :P

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Finns et program som heter Fraps, dock kan man bara filma i 30 sek, men det är rätt bra...:cool:

Fast filmerna man gör tar otroligt mkt plats, så du måste även ha ett program som gör om filmerna. Vet inte vad det programet heter, men sök på Google elr nått sånt ^^

Nivå 9 · Veteranfuskare

Fraps e inget bra om man inte har den fulla verisionen och den kostar.. Man ska satsa på tirals :P

15 Apr 2006

Windows moviemaker är ju tufft..:P..man kan ju typ lägga til ljud o allt liksom..man kan göra så att dom filmerna man spelar in (med webbakmera)..blir tillexempelt i slowmoshion in kompis gjort skit gryma filmer där:P

Nivå 0 · Nykomling

Med webbkamera?!

Själv har man ju faktiskt oxå gjort en del heta filmer :gitarr: , fast med digitalkamera.. såklart :P

Nivå 2 · Novis

ett konverteringsprogram då ? :P

↗ till inlägget

Med webbkamera?! 

Själv har man ju faktiskt oxå gjort en del heta filmer :gitarr: , fast med digitalkamera..  såklart  :P

aa du använder ett annnat program att spela in med sen klickar du bara på imporetar video och blädrara fram den:P

↗ till inlägget

3gpconverter länk finns nånstans i psp forumet den htr typ konventera dvd film te psp du kan konventera alla format till alla format typ

För att svara på frågan:

Windows Movie Maker är ett program för att klippa och redigera videofilmer som man te.x tagit med en dv kamera eller så.

Nivå 4 · Lärling

jag har gjort en CSS halv-skill film med massa screenshots, sen har jag in låten "En tönt som spelar cs" (ok,statsen suger men ändå)

jag kan inte skicka in den här men jag kan kanske skicka den på MSN

([email protected])

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in