Lär den Thunderpunch. Då kan den försvara sig mot Water-typer enkelt. Earthquake gör att den kan försvara sig mot Rock. Lär den sedan Rest, eller om du tycker att den har dålig Defense och har problem med Double Team, använd Swift.
Vilka Attacker Ska Jag Lära
Lär den Brick Break :cool:
Min Ampharos kan redan Thunderpunch, Earthquake lär den sig inte och jag har inte kvar min TM 26, men Swift kan jag lära den. Rest är inte så bra, för den har dålig Defense och Sp.Def, så jag lär nog inte Typhlotion den. Än så länge ska den ha Swift och Flamethrower (den har Typhlotion redan).
Vad mycket du har tränat :cool:
Den är i 39 just nu.
:cool:
Lär den:
Sunnt Day
Earthquake
Flamethrower
Hidden Power
Har dessa på min.
Min Ampharos kan redan Thunderpunch, Earthquake lär den sig inte och jag har inte kvar min TM 26, men Swift kan jag lära den. Rest är inte så bra, för den har dålig Defense och Sp.Def, så jag lär nog inte Typhlotion den. Än så länge ska den ha Swift och Flamethrower (den har Typhlotion redan).
men jag tycker du ska lära den rest som MM sa och så ska du göra så den håller en berry som gör att den vaknar på en gång... :)
Men för femtioelfte gången, jag har inte TM 26 Earthquake och den lär sig inte Earthquake!
_Kakashi_: Isåfall kan jag väl lära den Sleep Talk.
Lexal:sunny day är inte till andvändning om den kan solarbeam
Sunny Day multiplicerar 1,5 av alla Fire-attacker + Typhlotion har en effekt som kallas Blaze, som också multiplicerar 1,5 av alla Fire-attacker när Typhlotion har låg HP. Sammanlagt: 2.
Det blir faktiskt 2,25. 1,5^2=2,25
Okej då, 2,25.
Kan värkligen den inte lära sig earthaquake? :blink:
Kan ni inte matte eller ? 1.5 * 2 = 3 * =gånger
Men 1 är ju normal skada. Så man räknar inte med den.
JJ : Ok.
Lär den Fire Spin, Flamethrower, Sand Storm, Slash...
Jag byter nog ut Fire Spin mot Flame Wheel istället. Okej?
Gör det!Flame Wheel är mycket bättre!
Jag sa: Jag byter nog UT Fire Spin mot Flame Wheel istället. Okej?