💬
Logga in
Fuska.se

Vad Ska Man Göra Om Man Är Mobbad?

48 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

Vad ska man göra om man blir mobbad egentligen, finns ju typ inget o göra åt det...

Senast ändrad:

Bry dig inte om dem. Lyssna inte på dem så tröttnar dem.

Sig så här. Jag tänker på vettigare saker än vad ni gör. Sen så behöver du bara gå till andra personer och hänga med dem. T.ex, följa efter.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Spöa ner j*vlarna!

Men nu är du emot våld, så det du skulle nog inte göra det, eller hur?

Prata med någon lärare eller något sånt?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Hitta nya vänner eller ta en lång disskution med dem så blir det bättre (skulle jag tro)

:*

Nivå 9 · Veteranfuskare

1.Försök att skita i dom som håller på med att mobba dej,

2.Spöa skiten ur dom! :cool:

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #6

Mm :)

jag har typ slutat den skolan, så det är lugnt nu.

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

slår dom dig och så kan man alltid anmäla för misshandel. :)

anars kan du byta skola (?)

Nivå 0 · Nykomling

Vad tråkigt att dom inte e snälla mot dej! Men oroa dej inte, för en dag kommer karmagudarna att staffa dom! :evil: Det bästa du kan göra är att stå upp för dej själv. Det finns alltid coolare vänner här på Fuska! B)

masc du sk ainte sluta gå i skolan för att dom mobbar dig hur månag är dom igentligen?

Bara för att dem där fjantarna retar upp dig så ska dem inte förstöra dina drömmar. Umgås med andra bara eller försök få hjälp av rektorn eller något.

6 Sep 2006
Nivå 5 · Fuskare

Antingen snacka med dina kuratorn/föräldrar(kan va svårt att säga att man blir mobbad)men försök iallafall annars försök hålla dej borta från mobbarna och va med andra.Om det e 1 som mobbar dej så kan det ju hända att nån gång får du ett utbrott och går till attack mot mobbaren så att han ångrar vad han gjort..Fast om det e flera så måste du snacka med nån!!

Hitta nya kompisar, eller så försöker du ta ner "ledaren" för mobbningen. Varför blir/blev/är/hur/när/då mobbad egentligen?

Nivå 11 · Veteranfuskare

Gå till skolkuratorn, prata med en lärare eller med dina föräldrar.

Nivå 4 · Lärling

Du e säkert trött på att höra alla säga att du ska prata me nån vuxen men det e det enda rätta. Men som Erutis sa det finns mycket coolare kompisar på Fuska.

7 Sep 2006

för det ska han ju inte sluta skolan

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Vad ska man göra om man blir mobbad egentligen, finns ju typ inget o göra åt det...

Det bästa jag gjorde, vilket jag gjorde väldigt tidigt då endast en kille mobbade mig var att slå han med en stol sen dess sa han aldrig något till mig. Då man inte kan prata med personen får man andvända dessa medel. Finns dock andra men.

EDIT: Är det flera är det svårare. I värsta fall måste man kontakta en vuxen.

Senast ändrad:

8 Sep 2006
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

Det finns oftast en anledning till att man blir det, är man orolig, se till att inte vara kaxig, sticka ut, bete sig annorluna med mera.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Vadå inte bete sig annorlunda!? :huh:

Man ska f*n få bete sig hur man vill utan att bli mobbad!

Nivå 1 · Novis

spöa dom:D!!!

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Slå honom med en stol? Hjälp.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in