💬
Logga in
Fuska.se

Bitcomet Lagligt/olagligt

41 svar · startad

Trådstartare #1

folk har frågat om hur man får det snabbare och så blir det låst...moderator dags att lära sig skilja på dessa.

Finns olagligheter med torrent och ej olaglighter.

Ni vet ju inte var folk ladda ner inann ni låser.

MMorpg spel använder torrent fil för att spelaren ska kunna ladda ner snabbare och de flesta mmoprg spel är gratis.

Jag hoppas i fortsättningen ni kolla noga inann ni låser

Senast ändrad:

Håller med.

Trådstartare #3

nån som tycker att jag har fel?

Du har helt rätt i det du säger då det båda kan användas i lagliga och olagliga syften..

Jupp, skulle jag nämna d*++ skulle jag i vanliga fall bli varnad direkt (är inte helt säker på att jag inte blir varnad ändå så jag censurerar lite).

Själva programet är inte direkt olagligt. Det beror på vilket syfte du använder det till. Så DC++ är inte olagligt om du bara laddar ner saker som du FÅR ladda ner.

men eftersom fildelningsprgram mest används till olagligheter får man inte prata om det här.

Men Dream menar om att någon skapar en tråd och frågar typ :

"Hej jag tankar hem det här Gratis MMORPG spelet som den officiella hemsidan har lagt upp. Och min speed går segt, hur ska jag göra?"

Så ska den inte behöva låsas.

ja men då begår faktiskt moderaten (:P) fel om han låser den såna trådar brukar nog inte låsas elr?

jag frågade innan om hur man använde Bit Comet, men då kom en Moderator och låste den! jag hade ju inte sagt något olaglugt :o

ne men vad jag vet låser de i förebyggande syfte ifall det glider över på olagligt snack

Men det hade ju inte ens börjat glida :P

Trådstartare #13

Jag hoppas nån moderator läser detta och skärper sig..men jag förväntar mig att nån mod bli arg och låser och så står det låst p.g.a onödigt tråd?

Eller finns det nån vettigt mod som lägger en bra kommentar

Tydligen inte ( :unsure: :visslar: Don't hurt me :visslar: :unsure: )

Senast ändrad:

Nu är det ju så att detta faktiskt är förbjudet på forumet:

§1.3 - Snack om fildelningsprogram och/eller olaglig nerladdning eller cd-nycklar/crack.
Visst jag tycker också denna regel är löjlig, men den finns ju faktiskt. Försök gå emot den först i stället, så vi blir av med den, demokrati åt folket! :P

Förresten så finns ju redan min fina tråd som tar upp regel 1.3 och dessutom ligger i rätt forum. ;)

Ett tips till alla som verkar blanda ihop, en moderat och en moderator är inte samma sak. :bah:

Senast ändrad:

Trådstartare #16

Din tråd och min e inte samma...min tråd handla om missförståelse och din om..olagligheter?

Jag tycker trådarna verkar snarlika. Vad menar du med att min tråd handlar om olagligheter?

Hur som helst så finns det fortfarande en regel mot snack om fildelningsprogram.

Trådstartare #18

ok ehm..skillnaderna är ju att du undra varför man inte får snacka om fildelning..elelr har jag fel?

I min tråd ville jag komma med budskap (lol) att alla torrentfiler inte är olagliga och bitcomet behöver ej vara olaligt.

3 Nov 2006

§1.3 - Snack om fildelningsprogram och/eller olaglig nerladdning eller cd-nycklar/crack.
Visst jag tycker också denna regel är löjlig, men den finns ju faktiskt. Försök gå emot den först i stället, så vi blir av med den, demokrati åt folket! :P

Förresten så finns ju redan min fina tråd som tar upp regel 1.3 och dessutom ligger i rätt forum. ;)

Ett tips till alla som verkar blanda ihop, en moderat och en moderator är inte samma sak. :bah:

Helt rätt.

@Er Andra - Ska det vara så svårt att förstå?

Prata inte om fildelningsprogram!

Det är en regel, spelar ingen roll om den är löjlig eller inte.

Det är en regel... Regler ska följas, eller?

(Zimens @ 03/11-2006 14:19:55)

Helt rätt.

@Er Andra - Ska det vara så svårt att förstå?

Prata inte om fildelningsprogram!

Det är en regel, spelar ingen roll om den är löjlig eller inte.

Det är en regel... Regler ska följas, eller?

jag skulle tippa på att du inte använder cykel hjälm? <_<

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in