ELF Skrivet 6 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2008 Jag ska köpa en till HDD och tänkte sammtidigt köpa ny CPUkylning då original inte är så bra om man ska klocka processorn. Jag har inte tänkt klocka CPU:n än. Jag tänkte köpa kylningen iaf så att det bara är o klocka när det behövs... Men när jag läser på datorbutiken.com i infon om en fläkt. Då står det ju att den passar till t.ex Socket 775 (som jag har). Men vad menar de när de skriver att den t.ex passar till (P4 upp till 3GHz, Duo Core upp till 2,33GHz o.s.v)? Är det vad den klarar av att kyla eller vad menar de? I så fall passar ju ingen till min Core 2 Duo 2,67GHz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 6 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2008 (redigerat) Jag tror nog "att det blir best prestanda till ...." Men jag vet inte hur de mäter detdär, om det finns en kylfläns eller kylpasta. Redigerat 6 Februari 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 6 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2008 Frågade en klaskompis. Han trodde det var så att de räknade på vad bara fläkten klarade att kyla. Får väl tringa dom och fråga vad de menar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 7 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2008 De olika processorerna som listas är några av de som använder sockel 775. De är med andra ord inget att bry sig om. Så länge det är rätt sockel är det lugnt och just Core 2, som du har, använder 775. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 8 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2008 Jo, det vet jag att Core 2 Använder 775. Har iaf beställt nu. Det blev en http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=CMSPHERE Hoppas den passar bara. Det är svårt att veta med den... Men mycket annat passar inte på mitt moderkort pga kylflänsen på chipsettet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 11 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2008 du kan ju satsa på vatten kylning annars :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 12 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2008 Jo, för det kostar ju inte lite... :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 18 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2008 Den passade med 1cm mellanrum mellan chipsetets kylfäns... Det ända dåliga är att en strömkontakt på moderkortet sitter ganska trångt. Svårt att komma in med handen mellan nätagget och CPU-kylningen. Med det går med en tång :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.