💬
Logga in
Fuska.se

Nu Ska Det Göras

24 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

Ja jag tänker göra ett pokemon spel och sakerna jag behöver är

1.Folk som kan göra städer/routes

2.Ett bra namn till spelet

3.Namn på städer/personer

Dom som vill göra städer/router hittar allt ni behöver här. OBS! det ska vara emerald/sapphire/ruby

http://www.spriters-resource.com/index.php

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Men du jag fattar inte riktigt ska man trycka på en av bilderna som inehåller Emerald/Ruby/Sapphir?

Jag kan göra städer/Router.

Jag har kommit på ett bra namn till ditt spel den kan heta Pokemon Dailark

Senast ändrad:

16 Feb 2008
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #3

du ska klicka på nintendo/pokemon series/ ruby and sapphire och där hittar du det du behöver

ja du kan göra router

Nivå 7 · Fuskare

En sak bara, jag vill inte verka otrevlig eller någonting, men du har inte ens gjort klart ditt Zeldaspel än, och du tänker börja på ett Pokémonspel? Det här är jag ytterst tveksam till.

Jag tänker iaf vänta tills första demot innan jag hjälper till. Jag gör Routes om demot blir bra.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #5

eric jag tänkte också som du om zelda fast jag vill göra lite olika spel

jag jobbar lite med zelda och lite med pokemon

Nivå 1 · Novis

Så jag kan göra städer/router? :)

Vad tyckte du om namnet till ditt spel

En sak till jag har hittat massor av bilder på Routers och städer men när jag hittat dom då ska man klicka på dom och då ser man hela:) Det va länge sen jag gikc in på den sidan när jag själv skulle göra ett men det va längesen

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Okej. Men först skulle jag vilja veta lite hur mycket du satsar på detta. Tillexempel är du väl insatt i Gml? Vet du tillexempel hur du kodar en "Battle" som på pokémon spelen? Kan DU göra animationer till alla Battles inklusive Moves som de alla Pokémonerna har? Kan du inte detta är det ingen idée med att göra ett spel alls.

Jag hänvisar till UGMS om du vill lära dig lite mera.

Som HooRai säger, Det e verkligen inte lätt att göra ett spel, Och om du tänker satsa på online kommer du nog få jobba ett långt tag...

Men vad använder du för att koda/göra spelet? Jag tycker du borde använda Dark GDK som en början..

Nivå 7 · Fuskare

Jag antar att han gör det i Game Maker 7 Unregistered.. Ett tips är att KÖPA Registration föratt uppnå maximala möjligheter till ditt spel.

Då lär det vara ganska dåligt spel när det e klart, Fast om man lär sej grunderna i Game Maker så ska man använda Dark GDK...Det är väldigt effektivt(Stavning?)

Och till gubbar m.m använd 3D Canvas..

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #11

ja jag vet hur man gör battels/ en snubbe på yoyogames skicka ett exempel på hur man gör

jag vet hur man gör så att dom gör moves

jag har game maker 7.0 elite PRO

Nivå 1 · Novis

men du vad tycker du om namnet till ditt spel Pokemon Dailark?

P.s håller på emd städerna/Routerna

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #13

namnet var rätt skönt

behöver lite routes och städer

tack för hjälpen

17 Feb 2008
Nivå 3 · Lärling

Kan man göra musik till spelet också?

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

namnet var rätt skönt

behöver lite routes och städer

tack för hjälpen

Tackar:) O just det jag har ett progam så jag kan fixa musik till ditt spel och till städerna/Grotor/Center/Strider/Gym/Liagan/Champion.:) Och på battle frontier om du nu ska ha det.

Mne jag håller på med städerna/Routerna så vi ska få vad jag kan gräva fram.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #16

JA musik vi behöver musik

ZiLbOr kan du bli klar med stad 1 och route 1 idag?

Nivå 1 · Novis

Aa visst jobbar på den försöker göra dne mer anorlunda en den första så aa tror den blir klar idag litte svårt men aa det går nog.

Jobbar med musiken med:) så jag har mycket att göra

Nivå 5 · Fuskare

Om du behöver hjälp med tränare så kan jag hjälpa dej.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #19

hur då med tränare?

så man slåss mot dom eller så att dom går emot dig?

Nivå 5 · Fuskare

Jag kan göra själva "bilderna" på tränarna. Alltså gör alla bilder du behöver för att sedan animera dem och sånt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in