Gäst Double Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Skrivet 3 Mars 2008 Någon som kan tänkas koda min layout? Simpel är den, vill inte att ni ska kommentera den, vill bara ha den kodad, FM gers till den som kodar den, ungefär hur mkt vet jag inte, men det får vi diskuttera fram. http://i29.tinypic.com/90t55x.png Citera
Ozoon Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Skrivet 3 Mars 2008 Fick intrycket av att du var ordentlig på hemsidor som ogillar one, men kanske inte på sånt här bara... Får se om jag orkar fixa det, har lite annat för mig för tillfället, men tar ju inte så lång tid... Citera
epaaj Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Skrivet 3 Mars 2008 Ska den se ut så där eller bara ha samma form? Läs på om tabeller (<table>) och koda själv. Det är inte alls svårt och tar ingen tid i världen att slutföra ;) Citera
Gäst Double Skrivet 4 Mars 2008 Rapport Skrivet 4 Mars 2008 Jo, den ska se ut sådär helst, och jag pallar inte lära mig css. Citera
Ozoon Skrivet 4 Mars 2008 Rapport Skrivet 4 Mars 2008 Du behöver ju ingen CSS för att fixa det där... Citera
Gäst Double Skrivet 4 Mars 2008 Rapport Skrivet 4 Mars 2008 Jo precis, men kodad, kodad, vill ha den kodad, ni får fuskamynt, hur mycket kan vi diskutera fram. Citera
epaaj Skrivet 4 Mars 2008 Rapport Skrivet 4 Mars 2008 Det här bör fungera. Och som du ser är det inte alls mycket kod. Du behöver dock ändra bredden på fälten till det du vill ha och lägga in rätt adress till bilden som ska ligga i bakgrunden. <html> <body> <div style="background: url(url-till-bild/bild.png)"> <div style="position: absolute; width: 600px;"> Innehåll i första fältet. </div> <div style="position: absolute; left: 600px; width: 200px;"> Innehåll i andra fältet. </div> </div> </body> </html> Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.