Hoppa till innehåll

Reklam I Spel - Diskussion & Undersökning


Gäst perrasos

Rekommendera inlägg

Gäst perrasos

Jag heter Per Nyman och studerar på dataspelsutvecklingsprogrammet vid Högkskolan i Skövde.

 

Jag undersöker hur "in-game" reklam ser ut i spel och hur spelare förhåller sig till den typen av reklam.

 

Klicka på länken nedan för att komma till undersökningen:

http://www.pernyman.com/

 

Tack för ditt deltagande!

 

------------------------------------------------

 

Vad har du för erfarenheter av "in-game" reklam? I vilka spel har du påträffat "in-game" reklam?

Diskutera den här typen av frågor i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst perrasos

Den typ av reklam som oftast förekommer i spel skiljer sig ju väldigt lite från reklam/produktplacering i film. Ändå reagerar man starkare på reklam i spel än i en film. Kan de vara så att om några år, när spelare vant sig mer vid den här typen av reklam, så är det ingen som bryr sig ifall Gordon Freeman öppnar en burk cocacola. Tror ni att dataspelen väntar samma framtid som den som filmen har haft?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst perrasos

Det borde väll vara så att reklam uppfattas som ganska trevlig om den integreras på ett bra sätt i spelkonceptet, medan reklam som bryter mot spelets miljö hatas av de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Tycker om reklamen i spelen, det gör det hela mer realistiskt och likt vår värld. I hela "riktiga" världen möts vi av reklam överallt, och jag tycker att spelen borde likna den riktiga världen.

Det är såklart irriterande om det är för mycket reklam, så att man verkligen ser att spelmakarna desperat försöker få ihop pengar, men det har jag hittils inte stött på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk gör reklam till spel utan att tänka på det.

Jag syftar på personer som gör moddar till spel som t.ex. GTA SA.

De gör nya butiker, skyltar, fordon, etc som finns i verkligheten och det är reklam utan att tänka på det.

Men det ökar spelets känsla.

Så släng in en Securitras bil i spelet så har du något att spränga om du har tråkigt. Skämt åsido...

 

Reklam är toppen, bara det passar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Jag tycker nog att det är ganska okej med reklam i spel, bara det inte är så att innan en bana börjar så står det "Drick cola" och sådant.

 

Men om Gordon Freeman öppnar en burk med Coca-Cola bryr jag mig inte om, det är bara bra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...