Hoppa till innehåll

Vad Använder Ni


ELF

Vad använder ni för arkitektur?  

15 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

OBS! Ni behöver inte bry er om omröstningen då det är fel.

Jag ha råkat göra så att man måste välja från både x86 och x64...

Om någon admin kan ändra så vore det riktigt bra...

 

Om du använder XP eller Vista, har du stött på några problem och i så fall vad?

 

Själv så ska jag nu efter att ha testat XP x64, installera det på min rätta hårddisk och använda det istället så jag får nytta av allt RAM och så att så mycket som möjligt av datorn utnyttjas.

Jag kan ju själv säga at jag inte kan hitta något problem med det. Det har ju visserligen funnits ett tag nu.

Jag har installerat SP2, upp till .net framework 3.0 med SP, svenskt GUI för XP och mer.

 

 

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill du ha hjälp att fixa iordning omröstningen kan jag fixa det.

 

Jag har sedan augusti kört 64bit Linux på min stationära dator. Har även Windows XP 32bit men använder ytterst sällan nu för tiden. Eftersom jag har 4GB RAM i burken så förlorar jag bara på att köra 32bit.

 

På server och laptop kör jag 32bit eftersom processorerna där inte stödjer något annat. Hade de gjort det hade det varit 64bit även där.

 

Jag har hört att Windows XP 64bit inte är så bra. Vet inte om det är pga instabilitet eller brist på drivrutiner eller annat, men för dig fungerar det bra eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag har inte stött på några större problem med XP x64.

Men har är några störande moment som man kan leva med:

1# Windows Live Messenger stöds inte.

2# Flash Player stöds inte >än< av x64. (Är nog därför IE6 finns som x86 och x64 i XP x64)

3# Jag la in en genväg i "Startmenyn-Program-Spel". Då bytte Spel namn till Games även fast jag har svenskt GUI.

men när jag tog bort genvägen så bytte det tillbaka till Spel och döper JAG om det till spel så skapas istället en ny Spel mapp i startmenyn...

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...