ELF Skrivet 20 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2008 (redigerat) Jag hörde för ett tag sen om flashhårddiskar (SSD) som SAN har tillverkat. Dom är till en början gjorda för laptops eftersom de är så energisnåla. Dom är även mycket snabbare och mer hållbara än vad vanliga hårddiskar är. Men i måndags så hörde jag om en till sorts flashhårddisk som man kan fästa i ett vanligt PCI-slot. Fördelen med PCI HDDs blir ju att de är lättare, snabbare, tysta och tar förmodligen mindre plats om man inte behöver kylning förståss. Så gutt detta skulle vara för oss gamers. Man kan utnyttja de 2 sista PCI-sloten som inte används (Jag använder iaf bara 1/3). Det skulle gå så extremt snabbt att ladda en bana eller vad man nu kan tänkas göra. Jag har tyvär ingen länk till det sistnämda. >Men här är en för laptops< Skulle det inte vara gutt med en PCI HDD om den ligger på ett par hunda gb? (Det finns SSD HDDs på webhallen) Redigerat 20 Mars 2008 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 20 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2008 Alltså är detta en vanlig hårddisk eller...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 20 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2008 Ja, speciellt om de kan funka som RAM-minnen! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 20 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2008 Jaså så både som hd o RAM? Sweet. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GlassApan Skrivet 21 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2008 Om man skaffar en sån, kommer det bli mindre laggigt på spelen då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 21 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2008 Typ. ;) Jaså så både som hd o RAM? Sweet. :PNja, jag tror inte det går att dela på den så att den funkar som bådera. Dessutom är den nog inte lika snabb som RAM-minnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 21 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2008 Typ. ;) Jaså så både som hd o RAM? Sweet. :PNja, jag tror inte det går att dela på den så att den funkar som bådera. Dessutom är den nog inte lika snabb som RAM-minnen. Jaså ok, synd. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 21 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2008 (redigerat) Vad har du läst att det skulle gå att köra som RAM? För det tror inte jag att det går. RAM ska sitta i RAM uttagen. men snabbare blir det ju med en sån SSD HDD Redigerat 21 Mars 2008 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 21 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2008 blir ju lite snabbare swap dock... vilket är bra ;D har inte hört nåt om pci diskar till detta, men det kommer nog förr eller senare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.