Hoppa till innehåll

Jag Ska Skaffa Xbox Live...


halopro96
 Dela

Rekommendera inlägg

jag ska skaffa xbox live till mitt xbox 360 och jag undrar hur man gör?? :huh: är det bara att stoppa in internet kabel i xboxet och den andra änden i datorn och bara köra.. jag vill gärna veta.. jag har tröttnat på halo 3 campaign och vill köra live mot andra! ... :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först och främst måste du skaffa Live guldmedlemskap som finns i valörerna 1, 3 eller 12 månader. Ett kort medföljer där du skrapar fram en kod som du sedan skriver in genom att trycka på Redeem Code när du är inne på Marketplace. För att få tillgång till Marketplace måste du koppla in en Ethernet kabel mellan Xboxen och datorn, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Silver får du automatiskt när du kopplar upp dig på internet med din Xbox. Medföljer i silvermedlemskapet gör marketplace där du kan ladda hem demos, trailers m.m. För att spela online måste dock ha, som Trips säger, guld medlemskap och det kostar 600 eller 700kr beroende vart du köper det. En gratis "testmånad" brukar däremot ingå när du får dit Xbox så du borde ha en månad gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Silver får du automatiskt när du kopplar upp dig på internet med din Xbox. Medföljer i silvermedlemskapet gör marketplace där du kan ladda hem demos, trailers m.m. För att spela online måste dock ha, som Trips säger, guld medlemskap och det kostar 600 eller 700kr beroende vart du köper det. En gratis "testmånad" brukar däremot ingå när du får dit Xbox så du borde ha en månad gratis.

Förlåt för lite Off Topic men en snabb fråga:

Får man en kod med i kartongen med 1 gratis månad eller får man gratis månaden automatiskt när man ansluter sig till xbox live?

 

Men som Snake sa, om du kan köpa spel, varför kan du inte köpa live?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...