💬
Logga in
Fuska.se

Skulle Behöva Hjälp Med En Läxa..

11 svar · startad

Nivå 4 · Lärling The Ghost!
Trådstartare #1

jag ska liksom skriva nästan allt om vikingatiden å jag vet inte så mycket. skriv gärna det du vet om dom. kanske Tex. vad dom åt, vapen dom hade +mer.

Nivå 5 · Fuskare

Seriöst... ni blir väl tilldelade historieböckerna av lärarna som ni kan läsa i?

Nivå 5 · Fuskare

Kolla wikipedia.org och sök på 'Vikingar'. Du kommer förmodligen få mer info än du kan få av din lärare.

Trådstartare #4

okej...

27 Apr 2008
Nivå 5 · Fuskare

Harru ingen bok eller vi får alltid böcker som vi skall läsa i om vi får något nytt ämmne men det kanske inte är likadant på din skola sök på wikipedia eller på google du borde hitta något där. Lycka till :)

28 Apr 2008
Nivå 11 · Veteranfuskare

Vet inte så mycket om dem, men jag kan ju alltid skriva en sak om vad jag vet: De hade knappt ( om inga ) självgjorda varor, utan de sålde råvaror istället. Tex hudar, malm, kött. Det dom tjänade mest på var slavhandel.

Trådstartare #7

tack tack! yeah nu vet jag lite mer :)

Vikingar på Wikipedia.se

Mimersbrunn.se om Vikingar

Annars, sök på Google.se på Viking. Då kommer det oftast fram bra saker.

En annan bra länk är Mimersbrunn.se där det är andra elever som har gjort uppsatser och sedan lagt upp dem på internet.

29 Apr 2008
Trådstartare #9

värsta bra! tack. Läxan ska in om en vecka å jag vet vad jag ska skriva nu så ni behöver ej posta mer länker lr så .

4 May 2008

Tja, om ni vill att han ska få underkänt så posta Wikipedia då. Krille, använd dig ALDRIG av Wikipedia till skolarbete.

6 May 2008
Nivå 11 · Veteranfuskare

Varför inte? Det brukar jag göra.

10 May 2008
↗ till inlägget

Varför inte? Det brukar jag göra.

För att vilken jävel som helst kan gå in och ändra, skulle tro att ca 70% av informationen på Wikipedia är falsk eller saknar viktiga saker.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in