Hoppa till innehåll

Lär Du Dig För Lite I Skolan?


ELF
 Dela

Rekommendera inlägg

Detta riktas mot gymnasie elever.

Fattas något ämne som du har blivit lovad att läsa eller lär du dig inte lika bra i skolan som hemma?

 

Jag går sista året på EL-Programmet med inriktningen Datorteknik. (I min hemmkommun)

Dom flesta lektionerna är bra.

Men andra året då vi började datortekniken så fick vi dras med att vår lärare ibland var 15 min försenad pga tåget.

Och i år missade vi mycket av ett NO ämne då en annan lärare inte kom under flera lektioner, men fanns på skolan senare på dagen.

Men det jag stör mig på är att när vi skulle plugga vb så fanns det inte tillräckligt med VB.NET böcker, så vi fick läsa VB6 istället. Sen visade det säg att de som gick natur med dator som inriktning fick läsa VB.NET.

En annan sak är att på skolans hemsida står det att man får lära sig C++.

Men nähe, det ska vi inte läsa.

 

Jag skulle ha valt Teknik-Programmet i grannkommunen istället.

En föredetta klasskompis är helnöjd med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hah, vi har en lärare som ständigt är sen (ibland upp mot en halvtimme) och har glömt saker och material. Det händer ju inte allt för sällan att vi tröttnar och helt sonika går, om inte någon orkar springa och leta upp honom såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, jag var i engelska skola en dag (jag ska börja där) å då fråga dom hur många timmar man hade i veckan i engelska alla hade typ 4-5 timmar å där satt jag..jag baah: vi har bara en halvtimma :/ typ dom börja garva :/ men jag är ganska bra på engelska i'm good to english :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Nu ska vi hålla tyst om att jag har lite för hög frånvaro den här sista terminen på gymnasiet. Har i stort sett alldrig haft frånvaro innan.

Men, men, vad är det för lärare vi har egentligen?

Om de är försenade så gör det inte så mycket, men om vi elever är försenade så blir det uppskrivet och vi får frånvaro...

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EDOBEM

okej, jag var i engelska skola en dag (jag ska börja där) å då fråga dom hur många timmar man hade i veckan i engelska alla hade typ 4-5 timmar å där satt jag..jag baah: vi har bara en halvtimma :/ typ dom börja garva :/ men jag är ganska bra på engelska i'm good to english :)

^^ Det där är helt fel grammatik :P

 

I min skola täcker vi dom flesta ämnena förutom musik(som vi inte har)kemi(dito) och hemkunskap(dito)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Gäst TheWho

okej, jag var i engelska skola en dag (jag ska börja där) å då fråga dom hur många timmar man hade i veckan i engelska alla hade typ 4-5 timmar å där satt jag..jag baah: vi har bara en halvtimma :/ typ dom börja garva :/ men jag är ganska bra på engelska i'm good to english :)

I'm good at English*
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För lite tid till franskan. Min lärare har varit sjuk i 5 veckor, och hon har bara en förkylning. Sen fick vi en till lärare... som bara är på skolan på torsdagar. Nu kommer hon inte på 2 veckor som man blir jävligt stressad eftersom man ska komma till terminsmålet. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mycket EA! EA är då inte Electronic Arts, utan

en förkortning av Eget Arbete, vilket är lektioner

där ingen gör ett skit, och ingen bryr sig om att ingen gör ett skit.

Vi har ca 5-6 timmar EA i veckan, så FUCK THAT.

 

Jag är inte någon gymnasieelev, såklart.

Redigerat av Famine
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

För mycket EA! EA är då inte Electronic Arts, utan

en förkortning av Eget Arbete, vilket är lektioner

där ingen gör ett skit, och ingen bryr sig om att ingen gör ett skit.

Vi har ca 5-6 timmar EA i veckan, så FUCK THAT.

 

Jag är inte någon gymnasieelev, såklart.

Det har vi på gymnasiet också. Man har ju ingen lärare och man behöver ju inte sitta kvar i skolan o arbeta med något. Så man går ju hem såklart. Det blir ju slappt om man inte har något fast klassrum att sitta i.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, jag var i engelska skola en dag (jag ska börja där) å då fråga dom hur många timmar man hade i veckan i engelska alla hade typ 4-5 timmar å där satt jag..jag baah: vi har bara en halvtimma :/ typ dom börja garva :/ men jag är ganska bra på engelska i'm good to english :)

Bra engelska...Not!

Men du är 12 år och för din ålder så kan du lite om engelska.

 

Men som sagt, vår skola har sånt konstigt system, jag fattar inte ett skit, vi har olika lektioner varje tisdag å sånt, vi delas upp i blandade klasser vissa dagar, vi har en vanlig klass och en mentor klass fattar ingeting så jag skolkar för det mesta.

Redigerat av Kinaputt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...