varför blir det sådär blått runt alla ikoner? det tar lång tid för datan att starta också, först när jag loggar in är skrivbordet där utan ikoner, sen blir allt blått och sen så blir allt som på bilden, varför blir de såhär? har virus skannat datan men det är iaf inget virus:S ( ps. jag vet att jag har rätt nördiga saker på skrivbordet, men ändå:O )
Skrivbords Bug
pokemon............
har du haft något style program som tweakar utseendet på xp? så som StyleXP? ibland uppkommer sådana buggar när du avinstallerar dem.
nope de tror jag icke, det är inte sådär på alla andra konton på datan, bara mitt konto "johannya" hmm...hur ska man fixa de då?
Testa att högerklicka på skrivbordet,
välj engenskaper och sedan välj Windows Temat igen.
Ta verkställ och OK och se om det har fixat sig.
Hoppas du förstår,
technique
nu blev allt blått:O ok jag har ännu en detalj som kan hjälpa, om jag försöker...öhm...markera saker på skrivbordet, du vet typ...ruta in dem:O då går de inte för precis när jag håller ner mus knappen så slutar den där saken att komma fram...jag suger på att förklara, ge mig en min så tar jag en bild![]()
![]()
okej, nu slutade allt vara blått och nu är det den där sommaräng saken-,- mysko data de här
För att få bort allt det 'blåa' runt ikonerna går du in på
Start>Kontrollpanelen>Mappalternativ>Dubbelklicka för att öppnna (enkelklicka för att markera)
men du kör på en xp, jag körde på en xp och det va blått hela tiden, men nu kör jag på vista
Högerklicka på Den här datorn och välj Egenskaper > Avancerat och tryck på Intällningar i rutan Prestanda. Sen kryssar du i Visa skuggor för ikontext på skrivbordet.
↗ till inläggethjälpte inte, ser fortfarande cp ut ( testade allt som alla skrev, inget funkade )Högerklicka på Den här datorn och välj Egenskaper > Avancerat och tryck på Intällningar i rutan Prestanda. Sen kryssar du i Visa skuggor för ikontext på skrivbordet.
Jag hade samma problem för inte så länge sen faktiskt ;) Det hela beror på ett virus eller ware som lekt runt lite i ditt register. Prova att först scanna datorn med Adaware och sedan ladda ner en sån där Registry Cleaner eller vad de nu heter.
Själv orkade jag inte hålla på så jag bara la över alla mina filer på min backup hårddisk och formaterade om.
Pokemon bilder xD
Det var så på min gamla windows 98 men jag kommer inte ihåg hur jag fixade det, testa att google :)
Oj har haft sama problem men du kommer att fiksa det :lol:
hur då?