Hoppa till innehåll

Ånej, Ett Virus.


Raptomex
 Dela

Rekommendera inlägg

Jepp,Dom kan du nog ta bort utan problem.Och du sätt typ ! eller ? eller något annat så att dom inte går till rätt adress i mitten av länken ifall någon mindre smart person skulle klicka på dom ändå

 

Inte direkt smart att klicka på dom ^^'

Redigerat av StriKers
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Skrivet (redigerat)

Jepp,Dom kan du nog ta bort utan problem.Och du sätt typ ! eller ? eller något annat så att dom inte går till rätt adress i mitten av länken ifall någon mindre smart person skulle klicka på dom ändå

Hahaa jaa.

Jag ska, men der är ingen fara.Det står att filen är smittad och sen får du altenativ om att du bör avsluta nerladdning, så ingen fara.

 

Men i allfall gubbar, vill ni j*vlas med kompisar skicka länken te dom ;)

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha och här har jag letat upp en sida med hjälp i onödan då :P

 

http://www.f-secure.com/v-descs/packed.shtml

Nahah typ =)

 

Så det är dom länkarna som återstå, så ingen åtgärd behövs, för att jag tänker i allfall inte ta reda på vad som döljer sig bakom länken.

Men jag kan säga att den första länken är en 1:a biljett till en packed.win32:monder.gen, dom 2 andra vet jag inte, ni kan ju ta och kolla är ni bussiga :P :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Packed.Win32.Monder.gen hörde till filerna med dom konstiga filnamnen :P Som t.ex. esnrrnvuu.dll.

 

Dom har nog inget att göra med drivecleaner.

 

Du kan fixa Drivecleaner i HJT om du checkar för den, och sen Fix.

Redigerat av Odet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Packed.Win32.Monder.gen hörde till filerna med dom konstiga filnamnen :P Som t.ex. esnrrnvuu.dll.

 

Dom har nog inget att göra med drivecleaner.

 

Du kan fixa Drivecleaner i HJT om du checkar för den, och sen Fix.

;: :lol:

 

Så om jag kör en ny scan med HJT och sedan tar bort den, så inga problem efter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

detta är utan tvekan ett virus. det finns programeringskoder som faktiskt blockerar användaren från att ta bort filen (farsan visade igår när jag frågade) sen kan ju du alltid använda din recovery skiva om det blir problem, men innan du tar bort filen så kan du ta backup på alla de saker som du vill spara genom att lägga över på USB eller till en extärn hårddisk, notera att kaspersky säger att om du väljer tabort så kommer en kopia av filen att flyttas till en backup, då kommer inte den vara infekterad (troligtvis)

 

kvarstår problemet kan du alltid formatera om datorn

 

extärna hårddiskar kan köpas hos ex elgiganten, siba, etc. för drygt 5-600 kronor

Redigerat av guthian
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

guthian: Drivecleaner.cab har inget att göra med windows, och den går att ta bort helt riskfritt genom HijackThis.

 

"O16" betyder att det är ett ActiveX objekt som har laddats ner till datorn, och den här är helt klart infekterad, och kan tas bort utan risk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...