krille97 Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 jag har tänkt att göra ett spel men vet ej vart man kan göra det helst ett online spel vill jag göra frågen e vilken hemsida kan man göra ett spel på? å hur mycket kostar det? helst ska det vara gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 Skriv format c: i CMD så får du ultra-coola spel Förövrigt så finns det ingen magisk knapp(förutom det som står åvan) som gör ett magiskt spel åt dig. Lär dig något programspråk som behärskar sådant, modellera i 3D, texturera(UV-mapping is teh shiets), om nätverk, HTML & PHP för siten m.fl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krille97 Skrivet 26 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 vet du nån hemsida där man kan göra lr så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Iliw Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 Du kan lära dig HTML på Webdesignskolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 vet du nån hemsida där man kan göra lr så?Start -> Kör -> Format C: -> Y så ska allt vara klart. plx. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 Använd typ RPG Maker för att göra något simpelt spel. Den är lätt att lära sig också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 Jag tror jag skriver vad Poison vill att du ska göra... Han vill att du skriver ditt första inlägg med punkt, stora bokstäver, frågetecken, etc, etc... Sen vill han att du formulerar ditt inlägg bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 Jag tror jag skriver vad Poison vill att du ska göra... Han vill att du skriver ditt första inlägg med punkt, stora bokstäver, frågetecken, etc, etc... Sen vill han att du formulerar ditt inlägg bättre. Åh ja, och sen så vill jag att han LÄSER ALLA j*vla TOPICS SOM HANDLAR OM PRECIS SAMMA SAK MED ALLA FÖRDÖMDA 11-ÅRINGAR SOM VILL GÖRA ONLINESPEL AAAH! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krille97 Skrivet 27 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 oki, men jag är inte liksom proffs på design lr så har aldrig gjort nåt spel. men vad var det dära maker hur får man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 RPG Maker (Vet ej hemsidan) Game Maker 7 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.