Hoppa till innehåll

Min Morsa Har Gått Överstyr


Rekommendera inlägg

Jo de är så här att min morsa tycker att jag spelar lite mycke data, så hon har sagt att jag inte får spela på tisdagar å torsdagar. Visst okej tänkte jag när hon sa de, men nu har hon sagt att jag inte får titta på TV dom dagarna oxå. Vilket jag själv tycker är sinnesbefängt. Nån som känner igen sig lr har nån lösning på detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo de är så här att min morsa tycker att jag spelar lite mycke data, så hon har sagt att jag inte får spela på tisdagar å torsdagar. Visst okej tänkte jag när hon sa de, men nu har hon sagt att jag inte får titta på TV dom dagarna oxå. Vilket jag själv tycker är sinnesbefängt. Nån som känner igen sig lr har nån lösning på detta problem?

Jag tycker att du och din mamma tar och bestämmer att du ska få t ex spela dator 2 timmar om dan och kolla på tv 1 eller nått.. Det är i alla fall bättre än det du har nu ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din morsa tycker ju att du spenderar för mkt tid framför datorn ;) Var smart och överlista henne :P Håll med henne och säg liksom "Ja, det är nog bättre om jag inte spelade så mycket på datorn" blablabla (Detta för att övertyga henne om att du inte är datorberoende- Har du tur så räcker det här och hon tar tebax allting), sen så försöker du hitta på något att göra under den tiden- Du kan te.x. be din morsa om pengar för att gå någonstans (Helst nånting ganska dyrt, men inte så dyrt att hon säger nej utan att tveka), efter det så avslutar du det hela genom att säga något som "Detta blir ju skoj, f*n, detta kanske jag kan göra varje *insert datafri dag here* istället för att spela" och ge ifrån dig ett leende och gå snabbt därifrån. Sen är det bara att vänta på att hon ska låta dig spela igen.. Antingen det eller betala dig varje vecka, och då kanske du tillochmed kan avstå från datorn frivilligt :P

 

 

Det är min Masterplan - Slit med nöje :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo de är så här att min morsa tycker att jag spelar lite mycke data, så hon har sagt att jag inte får spela på tisdagar å torsdagar. Visst okej tänkte jag när hon sa de, men nu har hon sagt att jag inte får titta på TV dom dagarna oxå. Vilket jag själv tycker är sinnesbefängt. Nån som känner igen sig lr har nån lösning på detta problem?

Men du, datorn & tv är inte allt i livet, skaffa ett liv med kompisar också.

Du kan ju vara med kompisar dom dagarna, och spela på dom andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo de är så här att min morsa tycker att jag spelar lite mycke data, så hon har sagt att jag inte får spela på tisdagar å torsdagar. Visst okej tänkte jag när hon sa de, men nu har hon sagt att jag inte får titta på TV dom dagarna oxå. Vilket jag själv tycker är sinnesbefängt. Nån som känner igen sig lr har nån lösning på detta problem?

Men du, datorn & tv är inte allt i livet, skaffa ett liv med kompisar också.

Du kan ju vara med kompisar dom dagarna, och spela på dom andra.

 

Alla har ju inte pocketbuddies som släpper allt annat så fort man har tråkigt eller så bara för att hänga ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Jo de är så här att min morsa tycker att jag spelar lite mycke data, så hon har sagt att jag inte får spela på tisdagar å torsdagar. Visst okej tänkte jag när hon sa de, men nu har hon sagt att jag inte får titta på TV dom dagarna oxå. Vilket jag själv tycker är sinnesbefängt. Nån som känner igen sig lr har nån lösning på detta problem?

Tycker du ska vara glad för förbjudet. Ungar borde inte sitta och slöa framför onödiga "prylar" såsom Dator och Television. Hjälp föräldrarna kratta löv, eller ut i skogen och lek!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min syster sitter allt för mycket vid datorn och mina föräldrar begränsar inte alls tillräckligt tycker jag. Såfort hon kommer hem så startar hon datorn, å råkar man be henne om något så blir hon bara arg.

 

Det är bra med begränsningar, men ännu bättre utan dem när du själv kan resonera rimligt!

 

Problemet med gränser kan vara att du nu som i detta fallet alltid kommer tvinga dig att sitta vid datorn när du väl kan eftersom du vet att du inte får annars. Därför är det bästa när man själv lär sig att ansvara för det och inte överdriver för då har du alltid friheten till hur du själv vill göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din morsa tycker ju att du spenderar för mkt tid framför datorn ;) Var smart och överlista henne :P Håll med henne och säg liksom "Ja, det är nog bättre om jag inte spelade så mycket på datorn" blablabla (Detta för att övertyga henne om att du inte är datorberoende- Har du tur så räcker det här och hon tar tebax allting), sen så försöker du hitta på något att göra under den tiden- Du kan te.x. be din morsa om pengar för att gå någonstans (Helst nånting ganska dyrt, men inte så dyrt att hon säger nej utan att tveka), efter det så avslutar du det hela genom att säga något som "Detta blir ju skoj, f*n, detta kanske jag kan göra varje *insert datafri dag here* istället för att spela" och ge ifrån dig ett leende och gå snabbt därifrån. Sen är det bara att vänta på att hon ska låta dig spela igen.. Antingen det eller betala dig varje vecka, och då kanske du tillochmed kan avstå från datorn frivilligt :P

 

 

Det är min Masterplan - Slit med nöje

Hehe hur länge satt du och tänkte ut den? :P

 

Du kan ju alltid gå till en kompis och spela dator med den? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo de är så här att min morsa tycker att jag spelar lite mycke data, så hon har sagt att jag inte får spela på tisdagar å torsdagar. Visst okej tänkte jag när hon sa de, men nu har hon sagt att jag inte får titta på TV dom dagarna oxå. Vilket jag själv tycker är sinnesbefängt. Nån som känner igen sig lr har nån lösning på detta problem?

Min mamma tar min strömkabel till min dator så fort jag spelar för mycket/orkar inte gå till skolan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blir du arg eller sur om någon skulle be dig lämna ifrån datorn ett tag och göra något annat så har du ju ett problem.

Själv gillar jag att sitta framför datorn och spela/snacka på msn osv och gör det väldigt ofta, men skulle det vara så att någon skulle vela låna min dator eller så (Min morsa spelar bingo på nätet och min brorsa spelar WoW på min dator då det är den enda datorn som fortfarande funkar som den ska) så låter jag dem självklart det.

 

Och visst skulle jag gärna hålla på med annat ofta, men då jag som inte har några speciella fritidsaktiviteter har en massa kompisar som har det så blir det ju ofta att man sitter hemma då alla andra är upptagna med sitt. (Sen tycker de flesta att 'hänga' är samma sak som 'spela fotboll', och själv gillar jag inte fotboll alls då jag suger på det xD)

 

 

Jag tycker ju nästan att det är svårare att bli datorberoende om man inte spelar- För jag ser det inte som datorberoende om någon tonårstjej sitter hela natten på msn och chattar.

Föräldrar har all rätt att handla mot aggressiva spelnissar som klickat så mycket på musen att fingret spasmar av sig själv xD

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...