18 är lite över drivet borde vara max 16 år
Ålders Gräns
solklart 18årsgräns.
Spelar inte såna spel men min bror gör det men typ 16 åldergräns är väl inte så faligt eller?
om du kollar på vad spelet innehåller så är det ganska självklart att man sätter 18årsgräns på spelet <_< våld, sex, droger, "bad language"-...
Japp, det spelar ju ändå ingen roll. Det är rekomendationer! Alltså får du köpa och spela såna spel OM du får av dina föräldrar!
16 hade varit en mer rimlig gräns. känns som om 18 är väldigt högt. men sålänge man får av sina föräldrar så seplar det inte stor roll
Du är ju ändå 18 så då är det ju lugnt. Men du kanske inte är 18 eller? ;:
Haha jo klart jag är. Har f*n körkort också :P
tänkte mer på småknattarna ^^
Rekommenderad ålder ifall du inte visste det.
Så en 10-åring kan gå in själv i butiken och köpa det?
↗ till inläggetJa. När jag var 7 år gick jag in på eb games o köpte gta 3Så en 10-åring kan gå in själv i butiken och köpa det?
↗ till inlägget↗ till inläggetJa.Så en 10-åring kan gå in själv i butiken och köpa det?
Inte på "spel"affärer, de är väldigt hårda med åldersgränserna.
↗ till inlägget
Inte på "spel"affärer, de är väldigt hårda med åldersgränserna.
Nja.... ja brukar köpa 18 års spel ibland och då säger ingen till. Men är det någon som är riktigt bra så får man ringa till sin förällder, fast det har alldrig hänt :D
↗ till inlägget↗ till inläggetJa. När jag var 7 år gick jag in på eb games o köpte gta 3Så en 10-åring kan gå in själv i butiken och köpa det?
Fanns det ens då? :P om det stämmer att du är 14 nu.
GTA 3 är ganska gammalt om du menar det, däremot fanns väl inte EB games för 7 år sen? Eller hette väl Tradition?
↗ till inläggetJo så kanske det hette då.GTA 3 är ganska gammalt om du menar det, däremot fanns väl inte EB games för 7 år sen? Eller hette väl Tradition?
[tyresö] jag lyckades med det. men det kanske är svårare nu.
[bplay] Vad menar du? jag är 16 så lol
Sorry jag skrev fel.
Tradition finns fortfarande, iaf i Malmö.
Visste inte :P båda här i Göteborg bytte namn till EB Games (efter att dom blev uppköpta) och en stängde.
18 är en bra åldersgräns. Många av GTA-spelarna är inte mogna nog för att spela det (imo). För det andra kommer de troligen inte förstå så mycket av det heller. ( Tänker på de runt 8-12 nu. )
om ni anser att GTA IV inte skulle ha 18årsgräns, vilket spel skulle ha det då?? skriv nåt som är så mkt värre på spel som förtjänar sin åldersgräns än avrättningar, massmord, droger etc etc. GTAspelen innehåller allt ett spel som ska ha 18årsgräns gör.