💬
Logga in
Fuska.se

Skolans Mat!

348 svar · startad

↗ till inlägget

Skolans mat e GOD! :)

För dom som klagar :

Sluta säga att maten smakar skit ( Om du tycker att maten smakar skit ät dit skit istället för att smaka på maten. )

Man behöver inte säga att maten är skit äcklig ( Man ska vara nöjd med den mat man har finns dom som inte har någon mat, Klagar du på maten eller tycker inte om den va tyst och ät inte det.

Tycker du maten är god kan du säga det bättre att säga så än att säga att det smakar skit.

Önskar att ni inte fick mat på en vecka lovar er ni skulle äta det som ni hatar mest ( SKIT )

Klart, men för det första.. Vi här på fuska gämför oss inte med dem som är i Afrika och lever på knappt nån mat alls, och ta det inte heller bokstavligt att maten smakar skit.

Maten är inte alltid "god" på alla skolor, finns många som har värdelöst käk och endel med bra käk.

Det är olika mellan alla skolor.

har vi tur blir det god mat, annars inte så gott

Oftast äckligt.

Min skola har mat som lagas på plats (friskola FTW!) så den är

skitgod nästan varje dag.

Där maten laggas (den skolan alltså) där är den bra för där lagar dom innan.

Lite dumma saker om maten på vår skola:

Vi får ta 2 pannkakor (2 st. Finns många som trycker i sig 10/14 pannkakor)

Vi får ta 1 mackor som är mjuka -_- och dom är det ca: 1 gång var 3 månad.

1 smörpacket som räcker till 1 macka.

OSV!!!

Fängelsets mat är bra. Där i fängelset sitter mördare,kidnappare,tjuvar,våldtäcks män osv. Dom borde f*n få soppa varje dag -_-'

EDIT: Fel på mackorna skrev 2 men vi får ta 2 bara.

Senast ändrad:

Måste säga att skolans mat är något av det absolut vidrigaste jag käkat <_<

11 Apr 2009
↗ till inlägget

Vi får ta 2 pannkakor (2 st. Finns många som trycker i sig 10/14 pannkakor)

Många betyder väl en fem stycken antar jag, om man inte skulle ha en gräns på 2 pannkakor skulle alla ta så många och då skulle pannkakorna ta slut och de som äter sist skulle inte få någon mat.

↗ till inlägget

Vi får ta 1 mackor som är mjuka -_- och dom är det ca: 1 gång var 3 månad.

Samma där, om alla tog 3 mackor skulle de som äter sist inte få några.

Det finns människor där ute i världen som svälter och det enda du gör är att sitta på internet och klaga över att du faktiskt får mat och att du faktiskt får bli mätt till skillnad från miljardtals andra människor.

↗ till inlägget
Klart, men för det första.. Vi här på fuska gämför oss inte med dem som är i Afrika och lever på knappt nån mat alls, och ta det inte heller bokstavligt att maten smakar skit.
Vi är ALLA människor, vi är ALLA samma djur så man kanske ska börja med det, för det finns människor som svälter och det enda ni gör är att klaga på att ni får mat. Det är så j*vla lågt och tragiskt.

jag håller med dig och din mamma liksom vi får fisk mer en kött men när vi väll får kött smakar det skit! :(

↗ till inlägget

Vi är ALLA människor, vi är ALLA samma djur så man kanske ska börja med det, för det finns människor som svälter och det enda ni gör är att klaga på att ni får mat. Det är så j*vla lågt och tragiskt.

Dom kan gärna få min skolmat typ 4ggr i veckan om dom vill ^^

Dom kan få min nästan alla gånger på året. Skadar min inte så mycket. Klarar mig länge utan mat.

Ja, jag är ganska säker på att de inte är bortskämda ungar som er och gärna skulle äta maten.

Min skola står ju känd för din 'icke-goda' mat. Brukar köpa något litet på hemköp istället som ligger brevid.

12 Apr 2009

Vi får ju inte gå ut från skolområdet för än skolan slutar. Så antingen äter man eller smiter om man är så hungrig :P

13 Apr 2009

Mjo, men så brukar det vara på Lågstadiet - Mellanstadiet, eftersom ni kan gå vilse ;) Nä ja skojja bara med dig ^^

Men på Mellanstadiet är det godare mat imo.

↗ till inlägget

Vi får ju inte gå ut från skolområdet för än skolan slutar. Så antingen äter man eller smiter om man är så hungrig :P

vilken klass går du i?

Han går troligen i sexan, det gör man när man är 96:a (vanligtvis). Jag är 97:a och går i sexan, men men... Visste inte att det var SÅ illa som alla skriver, prislappar i fiskpannetterna, usch usch. som jag skrev förut så har vi jättebra kvalitet, särskilt jämfört med det alla andra här verkar ha. Men jag kan knappast säga att maten är god, men det har med min tunga att göra, det är inte skolans fel.

Kan man stämma Sodexho för matförgiftning eller nå?

Njae, tror inte det precis..

Beror om du menar matförgiftning bokstavligt som jag inte tror du gör :>

17 Apr 2009

En som jag känner fick en maskäten potatis en gång. :o (masken var kvar i. låter kanske inte trovärdigt men..)

Skulle tro att de som "lagade" maten fick någonting att tänka på.

Senast ändrad:

18 Apr 2009

Om man te.x hälsar på hos er. Hur mycket kostar maten då för dom som hälsar på (skolan alltså). Hos oss kostar den 50kr. Rätt dyrt. Man får dagens på värdshusen för 70kr.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in