Hoppa till innehåll

Problem Med Skärmen?


Gurragu
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

Asså för ett tag sen så hände nåt konstigt med min dator!

När jag satte på datorn efter att den vart avstängd en natt så var datorn helt störd, eller asså man såg ingenting typ, det var som streck med fel färg...

sen när jag provade att sätta på WoW så såg man inte ett skit!

Är det nån som vet vad där är för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du kollat alla sladdar? Så att dom sitter i ordentligt?

Det kan även vara ditt grafik kort, det kan vara fel på ditt grafik kort, eller drivrutinerna, kolla upp det.

Eller så har du en död pixel linje :P

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade så förra året eller nåt sånt. Jag provade att installera/formatera om datorn, men det funkade inte. Så testade vi en kompis grafikkort, då funkade det. Jag hade gröna streck över hela skärmen. Så det kan vara grafikkortet. Fråga någon du känner om du kan låna deras grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Ehmmm... Ja, hur ska man förklara mer...

våran dator är från 2003, men iaf jag tror mest på grafikkortet, sladdar eller drivrutiner.

Död pixlelinje, aldrig, det är hela skärmen typ xD

O sen på Wow:et så blir det typ som om man ser typ luften, alltså man ser inget annat o allt blir som streck o skit xD

Sen så ligger mina föräldrars mail på den datorn o dom behöver skriva ut mailen för att se dom xD

Jag o min kompis öppnade burken en gång, fast eftersom jag inte vet hur ett grafikkort ser ut och är kass på hårdvara så vet jag inte xD

 

ThaNooB: Det är lite svårt om man inte vet vart det sitter, dessutom så kanske dom inte vill låna ut det, dom vill ju också köra xD

Redigerat av gurragu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Själva skärmen har vi inte kollat, men vi har kollat sladdarna till skärmen, vi har provat båda sorters sladdar.

Mne om grafikkortet är trasigt,hur ska jag laga det eller ska jag köpa ett nytt?

 

EDIT: det är inte skärmen, vi testade nämligen att stoppa in den i laptopen :)

Redigerat av gurragu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själva skärmen har vi inte kollat, men vi har kollat sladdarna till skärmen, vi har provat båda sorters sladdar.

Mne om grafikkortet är trasigt,hur ska jag laga det eller ska jag köpa ett nytt?

Är grafikkortet trasigt så får du köpa nytt, men ett bra grafikkort går runt 3000+KR.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...