💬
Logga in
Fuska.se

Wifi Hjälp

20 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Hej. När jag söker efter en accses pungkt på dset hittar han en men dset får in koppla upp sig där. vet nån hur jag kan göra för att dset ska få koppla upp sig? Skulle bli mycket tacksam då.!

Nivå 7 · Fuskare

Vad får du för felmeddelande?

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #3

MEDELANDE:

The access point´s security settings are not supported by the nintendo ds. for help, vist www.nintendiwifi.com

På svenska:

Portalen säkerhetsinställningar inte stöds av Nintendo DS. om hjälp, Besök www.nintendiwifi.com

Vet nån vad felet är?

Nivå 7 · Fuskare

Du har någon slags kryptering på routern som DS:en inte klarar. DS:en klarar bara WEP-kryptering, eller ingen kryptering alls.

Hur man ändrar på krypteringsinställningarna på routern är olika för olika routrar.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #5

Ok. Vet nån hur man ändrar på gigabyt?

Nivå 7 · Fuskare

Vad menar du?

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

Jag menar. Vet nån vart jag kan kolla eller ändra mina ''krypteringsinställningarna''?

På raoutern gigabyt.

Senast ändrad:

1 Jul 2008
Nivå 7 · Fuskare

har jag fattat detta rätt?: du har en usb- connector

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #9

Jag har en men vill inte använda den. Måste man ha den eller? För andra kör med raouter.

Nivå 7 · Fuskare

du måste ha den elr trådlöst bredband

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #11

Jag har ju en raouter. Har jag ju sakt <_< .

Nivå 7 · Fuskare

gå närmare den

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #13

Men har du inte läst? Det står: The access point´s security settings are not supported by the nintendo ds. for help, vist www.nintendiwifi.com

Vetd u vad som är fel?

Nivå 7 · Fuskare

För att ändra på inställningarna på en Gigabyte-router måste du först gå in på routern med din dator. Om routerns IP-adress inte har ändrats är adressen du ska skriva i din webbläsare 192.168.1.254 eller 192.168.1.1

Nu kommer du att komma till en sida där du måste logga in. Om användarnamn/lösenord inte har ändrats är användarnamnet admin och lösenordet admin

Nu ska du gå till något ställe som heter "Wireless Configuration / 802.11g" (vet inte riktigt hur man gör det). Där ska du ändra på säkerhetsinställningarna. Kom ihåg: DS klarar bara WEP-kryptering, eller ingen alls. WPA fungerar alltså inte.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #15

När jag skriver 192.168.1.254 eller 192.168.1.1 så får jag bara fel med firefox. VARFÖR?

Nivå 7 · Fuskare

Prova 192.168.0.1

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #17

HUr kollar man sina raouter instälningar då?

Nivå 7 · Fuskare
Inlägg #14
5 Jul 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #19

Hittar det inte där.

25 Nov 2008
Nivå 4 · Lärling

kolla rautens ipadress på kontrollpanelen "Telefoner och Modem"

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in