Hej. När jag söker efter en accses pungkt på dset hittar han en men dset får in koppla upp sig där. vet nån hur jag kan göra för att dset ska få koppla upp sig? Skulle bli mycket tacksam då.!
Wifi Hjälp
Vad får du för felmeddelande?
MEDELANDE:
The access point´s security settings are not supported by the nintendo ds. for help, vist www.nintendiwifi.com
På svenska:
Portalen säkerhetsinställningar inte stöds av Nintendo DS. om hjälp, Besök www.nintendiwifi.com
Vet nån vad felet är?
Du har någon slags kryptering på routern som DS:en inte klarar. DS:en klarar bara WEP-kryptering, eller ingen kryptering alls.
Hur man ändrar på krypteringsinställningarna på routern är olika för olika routrar.
Ok. Vet nån hur man ändrar på gigabyt?
Vad menar du?
Jag menar. Vet nån vart jag kan kolla eller ändra mina ''krypteringsinställningarna''?
På raoutern gigabyt.
har jag fattat detta rätt?: du har en usb- connector
Jag har en men vill inte använda den. Måste man ha den eller? För andra kör med raouter.
du måste ha den elr trådlöst bredband
Jag har ju en raouter. Har jag ju sakt <_< .
gå närmare den
Men har du inte läst? Det står: The access point´s security settings are not supported by the nintendo ds. for help, vist www.nintendiwifi.com
Vetd u vad som är fel?
För att ändra på inställningarna på en Gigabyte-router måste du först gå in på routern med din dator. Om routerns IP-adress inte har ändrats är adressen du ska skriva i din webbläsare 192.168.1.254 eller 192.168.1.1
Nu kommer du att komma till en sida där du måste logga in. Om användarnamn/lösenord inte har ändrats är användarnamnet admin och lösenordet admin
Nu ska du gå till något ställe som heter "Wireless Configuration / 802.11g" (vet inte riktigt hur man gör det). Där ska du ändra på säkerhetsinställningarna. Kom ihåg: DS klarar bara WEP-kryptering, eller ingen alls. WPA fungerar alltså inte.
När jag skriver 192.168.1.254 eller 192.168.1.1 så får jag bara fel med firefox. VARFÖR?
Prova 192.168.0.1
HUr kollar man sina raouter instälningar då?
Hittar det inte där.
kolla rautens ipadress på kontrollpanelen "Telefoner och Modem"