Jag har fått job på en bliverkstad som heter Svaneholm Bil & Motor.
o.O kan man få sommarjobb om man är 11?
Bara om det anställer honom "privat".
Oj, sry för anmälan, såg inte att det stog "har ni fått något jobb i sommar".
Jag fick jobba där bara för att en släkting äger verkstaden!!
↗ till inläggetNämn någonting du får göra :)Jag fick jobba där bara för att en släkting äger verkstaden!!
Jag själv är än så länge bara 13 år gammal, så jag har inte ansträngt mig för att leta efter ett sommarjobb. Men cashar in en hundring när jag klipper gräsmattan samt häcken.
vad får du göra, och din "lön" :)?
jag har inte jobbat någotstans heller..
Jag sommarjobbar 3 månader på Rexam. Där man gör alla pantburkar, till sverige och flera andra länder i norden. Rexam finns över hela världen.
Bra betalt också som första sommarjobb. ca 13 000:- i månaden beroende på hur mycket man jobbar
↗ till inläggetJag gör service, felsökning och hjälper till med det jag kan!vad får du göra, och din "lön" :)?
jag har inte jobbat någotstans heller..
Lönen blir lite efter hur jag har jobbat!
Mjo då, jobbar ju lite kvällar och helger på McDonalds, så det är där jag håller till nu på sommaren (Y)
Jag får inte ta något ordentligt jobb jag är för liten :(, Men om 2 år så ;)
Jobbar på LUXO i målilla.
Kommer ej ihåg exakta lönen, men jag känar mer än förra året då lönen ökar om man har varit tidigare. Men jag känade 16000 på tre veckor förra året. Jag var minderårig under två av veckorna så jag känade mer den tredje då man inte känar lika mycket som minderårig... Nu är jag där 5 veckor.
Jag vill sommarjobba men jag är nog för ung för det B)
sommarjobbar på volvo, går 2-skift hjar 120 kr/h plus OB
↗ till inläggetsommarjobbar på volvo, går 2-skift hjar 120 kr/h plus OB
ungefär samma som jag fast har 3 skift
Jag ska inte jobba ALLS...det här året :P
Jag undrar, vad anses som bra betalt eller asså "lagom" om man ska börja jobba första gången i sitt liv.
Det beror på din ålder. Men om du skulle jobba i sommar så skulle en bra lön ligga på runt 70:- och över tror jag.
Du gör alldeles rätt i att inte jobba i sommar, se bara till och njut en j*vla massa!
jag är väldigt glad att jag har sommarjobb men går samtidigt omkring och har ångest för att jag inte gör något vettigt av sommaren.. med tanke på att jag ska börja plugga till hösten skulle man behövt lite mer ledigt. Men men, hade jag inte jobbat så hade jag säkert klagat på att jag bara e ledig å inte gör ngntnig :P
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in