PewPEW Skrivet 2 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2008 Så jag ska köpa en ny dator på runt 6-7000kr men jag undrar över en sak... Ger en enkel 2.6ghz processor mer kraft när man bara har igång en sak eller ger en Dual Core 2.0ghz processor mer kraft?. Skall använda datorn till spelande för det mesta och mestadels Blizzards olika spel. Jag har läst guiden Ny Datorn men den går inte riktigt in på detaljer kring det här Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 2 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2008 Du bör köpa en Dual Core, det är mycket bättre än en vanlig. Den går mycket snabbare och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 6 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2008 Så jag ska köpa en ny dator på runt 6-7000kr men jag undrar över en sak... Ger en enkel 2.6ghz processor mer kraft när man bara har igång en sak eller ger en Dual Core 2.0ghz processor mer kraft?. Skall använda datorn till spelande för det mesta och mestadels Blizzards olika spel. Jag har läst guiden Ny Datorn men den går inte riktigt in på detaljer kring det här Du ska helt klart köpa en Dual Core processor, det är mycket bättre. Se det såhär, då har du två stycken processorer så då kan den göra två saker samtidigt. Det är så att en processor bara kan göra en sak samtidigt, alltså bara köra ett program. Men vad jag har läst så byter den mellan programmen så snabbt så att man inte märker, förstår du nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 6 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2008 Dual Core 2.0GHz. Ska du spela nya spel på datorn? Då bör du i så fall ha lite bättre än 2.0GHz. Jag tror du bör köpa en Dual Core 2.4GHz eller bättre för att du inte ska behöva köpa en ny så snart. Du ska iaf hålla dig till en flerkärning processor så som Dual eller Quad core. Om det gick att byta ut pappas P4 3.0GHz mot min Dual Core 2.66GHz så skulle pappas dator få en rejäl boost när det gäller antalet applikationer som skulle kunna arbete sammtidigt. Den skulle även bli snabbare då alla program inte använder sig av samma kärna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.