Hoppa till innehåll

Portfolio Of Imagination


TiredRacoon
 Dela

Rekommendera inlägg

Ett av mina intressen är filmskapande, och jag är även väldigt intresserad av 3d i filmer. Jag har börjat bekanta mig lite med 3D Studio Max och här postar jag lite olika klipp och försök som jag gjort (For you to criticize). Allt är väldigt simpelt (3d wise), men med post-processing sticker det förhoppningsvist ut lite.

 

---------------------------------------

Efter allt Terminator-snack på senare tid i samband med nya filmen.

Det är inte animerad alls- Satsade mer på att optimera hela arbetsprocessen. Försökte få till en så realistisk scen som möjligt med så kort renderingtid som möjligt.

---------------------------------------

 

 

----------------------------------------

Animerade kort i 3D Studio Max och redigerade sedan i Adobe After Effects. Det jag försökte få till var den här Battlestar Galactica känslan ;)

Btw, youtubekvalitén sabbade hela stjärnhimmelen - Här kan du ladda hem originalklippet

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Spaceshuttleview.mov

----------------------------------------

 

Denna är väl Sanctuary-inspirerad ;) Sanctuary är en webbserie som bestod till 80% av datoranimerade miljöer, vilket fick mig att vela prova på att själv skapa en någorlunda set.

Nerladdningslänk http://data.fuskbugg.se/skalman01/RainyNight.mov

----------------------------------------

 

Denna blev väl inte precis som jag hade tänkt mig. Jag ville ha en mänsklig figur som satt ner på gräset och stirrade ut i rymden, men sen visade det sig att jag inte var någo' vidare på att skapa människo-modeller.

Stjärnorna syns inte -.- Får börja förstora stjärnorna i mina animationer. Kan tyvärr inte erbjuda nerladdningslänk då HD-klippet är på 300mb.

----------------------------------------

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Lite onödigt att lägga upp ett 8 sekunds test-video här! Tycker att du borde göra filmen lite längre och lägga till lite mer effekter m.m... MvH Alexander P12!

Det är ingen film, det är en testvideo, en video där jag provat mina kunskaper i animering samt videoredigering.

Innan du visar mig en 3d animering, i lika hög kvalité, som du gjort- DÅ kan du komma och yttra dig om hur jag borde göra mer och... EFFEKTER? Ingenting i videon är riktigt, själva poängen var att bygga upp en 3d värld och skapa en scen.

Men visst ;) Jag ser fram emot att se dig försöka skapa någonting likadant (As if).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Lite onödigt att lägga upp ett 8 sekunds test-video här! Tycker att du borde göra filmen lite längre och lägga till lite mer effekter m.m... MvH Alexander P12!

Han får väl f*n göra sitt experiment hur långt han vill? Det var inte menat att bli långt, det var menat att få in Utsikt från Rymdfärje-känslan.. -_-

 

MovieMe: Kan du ladda upp den på Rapidshare eller något? Halva "känslan" försvann med stjärnorna ^^ (Bakrunden ser mer ut som ett svart rum, än rymden :/)

 

Men skeppet var skitnsnyggt gjort! Kan seriöst säga att det såg ut att vara taget från en professionell Sci-Fi film :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MovieMe: Kan du ladda upp den på Rapidshare eller något? Halva "känslan" försvann med stjärnorna ^^ (Bakrunden ser mer ut som ett svart rum, än rymden :/)

Jo, jag ska se om jag kan lägga upp originalfilerna på någon site. Dock är allt i HD upplösning (En av anledningarna till att alla mina 'test' är så korta- Det tar kanske 1 timma att spara ut 10-20 sekunder i HD upplösning).

 

Har även döpt om tråden för att göra den lite mer betydelsefull, för Alexander hade faktiskt rätt i att den var en aning onödig. Kommentera gärna på mina klipp- Kritik är anledningen till att jag la upp dem, men då menar jag ju givetvist 'Konstruktiv kritik'.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Du borde visa HL2 Zombies I Verklighet-filmen. Fick mig att skratta i timmar när jag såg den xD Den var inte dålig, heller :) Bara lite knäppa leg-movements på zombisarna :P

 

Sanctuary-skiten var assnygg :D Får mig att undra, hur skapar du dina "mirakel" igentligen? xD Själv blir inte ens mina streckgubbar i paint bra ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Du borde visa HL2 Zombies I Verklighet-filmen. Fick mig att skratta i timmar när jag såg den xD Den var inte dålig, heller :) Bara lite knäppa leg-movements på zombisarna :P

 

Sanctuary-skiten var assnygg :D Får mig att undra, hur skapar du dina "mirakel" igentligen? xD Själv blir inte ens mina streckgubbar i paint bra ^^

Haha, njae, jag tycker kvalitén på HL2 klippet är för dålig, dock funderar jag på att göra en lite längre remake, för jag kan säga dig att det finns inga trevligare skådespelare att arbeta med än Garrysmod karaktärerna :P

 

Och jo, min första kärlek var ju 2d animering- Men precis som du så klarar jag inte heller av enkla streckgubbar som minst xD 3D animering är en helt annan värld, och med tekniken som finns så kan man ju enkelt få 3d att se ut som tecknat med några musklick :P

 

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Och jo, min första kärlek var ju 2d animering- Men precis som du så klarar jag inte heller av enkla streckgubbar som minst xD 3D animering är en helt annan värld, och med tekniken som finns så kan man ju enkelt få 3d att se ut som tecknat med några musklick :P

:o

 

Är det sant? :o Har alltid trott att man måste vara bra ritare för att göra 3D-skit O.o

Nämen, då kanske jag har en chans att göra sånt dära :D Säg mig, hur gör man? :P Vilket program använder man, o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du gjort allt ? modellerna också ?

Jag har gjort det mesta ja, men rymdskeppet i den första samt bilarna i den andra är tagna från Turbosquid.com. Just rymdskepp har jag börjat skapa själv på senare tid (Klippet är lite äldre), och bilar är ingenting jag gör så bra at the moment.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...