Nu vill jag ha xbox live men jag har problem med IP adressen :(
Kan inte någon hjäpa mig ;:
Nu vill jag ha xbox live men jag har problem med IP adressen :(
Okej... just vad är problemet?
Det står att det inte funkar!
Ge den en ip som inte redan används så borde det funka. Annars får du förklara bättre..
↗ till inläggetStår det "ip failed" ? har du en router?Nu vill jag ha xbox live men jag har problem med IP adressen :(
Nej jag har ingen router.
Men jag har en nätvärk slad :huh:
Kan man bara skriva vilka siffror som helst eller står det någonstans? :( ;:
Och ja, det står IP adress failed
nej jag tror inte du kan skriva vilka siffror som helst:S
↗ till inläggetkoppla bara in den i modemet eftersom du inte hade router.nej jag tror inte du kan skriva vilka siffror som helst:S
Men det står fortfarande att IP adressen inte funkar :(
Då har jag inte någon anning..
Har du möjlighet att ta en bild på felet? Alltså ta en bild när det står "IP adress failed".
Jag har försökt men jag vet inte hur man gör? :huh:
Vet du inte hur du tar en bild? Ta en kamera och knäpp kort på skärmen..
Vad jag vet så fungerar det inte att bara trycka i nätverkssladden i modemet. utan man måste ah en router.
Jo det går att ha en sladd från xboxet till modemet
↗ till inläggetJo det går att ha en sladd från xboxet till modemet
mja, fast det beror lite på hurdant modem man har. vissa delar ut en dynamisk ip address. då ska det fungera. men om den delar ut en statisk ip måste man ställa in massa siffror i xboxen.
dock förstår jag inte hur det kommer sig att du bara har ett modem. jag har svårt att tro att dina föräldrar betalar ett internetabonemang bara för att du ska kunna spela xbox
↗ till inläggetVissa modem kan man ej köra xbox med, Skaffa en routerMen det står fortfarande att IP adressen inte funkar :(
Ni behöver inte svara mer jag tror att jag kan klara det! :D
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in