Ja vilket är den bästa trummisen i världen enligt dig ?
Själv älskar jag The berzerkers trummis :D.
Lyssna bara på trummorna i denna låten ;)
Ja vilket är den bästa trummisen i världen enligt dig ?
Själv älskar jag The berzerkers trummis :D.
Lyssna bara på trummorna i denna låten ;)
Morgan Ågren (Mats & Morgan Band m.fl), Brian Chippendale (Lightning Bolt, Mindflayer, Black Pus osv) Christian Vander (Magma).
håller med om morgan ågren o brian chippendale
Lyssna på låten jag länkade och säg vad ni tycker om trummisen ? :)
The Berzerker har ingen trummis... De använder datorizerade trummor.
Dock så lånade de en trummis till de två första albumen och lånar fortfarande trummis till live shower.
Joey Jordison och Chris Adler!
Chad smith (RHCP) och The Hellacopters trummis.
Roger Taylor - Queen vet få trummisar som både kan trumma och sjunga samtidigt. ( Då kan bara Taylor oxå ;) )
http://www.votenumber1.com/resultsbestrockdrummer.html
Thomas Haake i Meshuggah. Att den jäveln har taktkänsla kan man lugnt påstå.
Brandon Saller i Atreyu, som också sjunger 'clean vocals'.
Jon Rice i Job For A Cowboy, mest för att han är snabb som få egentligen ^^
Och sist men inte minst Jordan Mancino i As I Lay Dying, en mästerlig trummis som är "lagom" snabb i fötterna helt enkelt.
Håller med Simple angående Atreyu. Imponerande att sitta och sjunga så bra samtidigt!
Men bäst är enligt mig självklart Mike Portnoy. Inte blastbeats snabba som vetefan men han kan göra ALLT. Progressiv metal är inget alla klarar av direkt. Han spelar i Dream Theater, för de som inte visste.
↗ till inläggetHåller med Simple angående Atreyu. Imponerande att sitta och sjunga så bra samtidigt!
Men bäst är enligt mig självklart Mike Portnoy. Inte blastbeats snabba som vetefan men han kan göra ALLT. Progressiv metal är inget alla klarar av direkt. Han spelar i Dream Theater, för de som inte visste.
Mjo håller med dig om progg-metal grejset, helt sinnesjuka grejer ibland xD. Därför hade jag lille Thomas överst ^^
Dave Grohl och Phil Collins <33333
John Bonham är den absolut bästa trummisen enligt mig.
Det här är från "Live At The Royal Albert Hall 1970" , trum solot är mycket längre än 2:36 minuter men.. Fortfarande jäkligt nice att se.
↗ till inläggetThomas Haake i Meshuggah. Att den jäveln har taktkänsla kan man lugnt påstå.
Och sist men inte minst Jordan Mancino i As I Lay Dying, en mästerlig trummis som är "lagom" snabb i fötterna helt enkelt.
oh erkänner att ja glömde haake =) men morgan har ju också spelat med dom så jag är inte helt tomhänt i mitt svar.
↗ till inlägget↗ till inläggetThomas Haake i Meshuggah. Att den jäveln har taktkänsla kan man lugnt påstå.
oh erkänner att ja glömde haake =) men morgan har ju också spelat med dom så jag är inte helt tomhänt i mitt svar.
Tyckte väl jag kände igen det dära Morgan-namnet ^^
Lars Ulrich :wub:
lars urich eller vad han heter är inte så bra, han saknar takt. men här är min top 3
trummisen i Pantera
Trummisen i mötely crue
trummisen i Metallica
↗ till inläggetOm jag inte har fel så är Lars Ulirch trummisen i Metallica?lars urich eller vad han heter är inte så bra, han saknar takt. men här är min top 3
trummisen i Pantera
Trummisen i mötely crue
trummisen i Metallica
↗ till inlägget↗ till inläggetOm jag inte har fel så är Lars Ulirch trummisen i Metallica?lars urich eller vad han heter är inte så bra, han saknar takt. men här är min top 3
trummisen i Pantera
Trummisen i mötely crue
trummisen i Metallica
Lars Ulrich ÄR trummis i Metallica, så inlägget över failar ju ganska hårt.
OnT:
Finns många bra, Martin Lopez (ex. Opeth) är lite av en personlig favorit
Här finns ett litet klipp:
http://youtube.com/watch?v=dJt_4Gafq6g
Han är så lugn när han spelar =)
Sen även Nicko mcbrain i Maiden är bra.
Chad Smith - Vet inte riktigt varför, men hans stil tilltalar mig på något sätt
Keith Moon - Jäklar vilken energi han hade, och det lät också mycket bra
Stewart Copeland - Också mycket energi, och precison som fasen
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in