Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Ja, jag har en massa saker på min hårddisk C. Nu är det så att jag bara har ca 175 MB minne kvar. Så det kommer upp ett meddelande ibland. Kan man göra något så att jag får iaf lite mer minne utan behöva installera om datan och ha operativsystemet på en annan hårddisk.

Tack på förhand //ThaNooB

Gäst wAcko
Skrivet (redigerat)

Avinstallera program som du inte använder/behöver. Ta bort skräpiga filmer, bilder och musik som du inte använder.

Du kan också använda diskrensaren.

Redigerat av wAcko
Skrivet

Det kommer upp när jag hmhmhm... en låt eller två. Meddelandet kommer upp i nedre högra hörnet, klickar man på det kommer det upp nåt om man vill rensa själv eller nåt liknande. Ska kolla nästa gång och skriva, btw så har jag Vista.

Nu har jag faktiskt 283 MB.

Nu kom det upp igen, det står Välj vilka filer som ska rensas.

Alternativ 1: Endast mina filer.

Alternativ 2: Filer från alla användare på datorn.

Btw, kan jag ta bort Windows Mail tex? Den ligger på program Program (x86), den heter väl Program Files på XP.

Vad är Windows NT?

Skrivet

Du bör inte ta bort kataloger och filer i Program-katalogen själv. Ska du ta bort program gör det det bäst genom Kontrollpanelen och Lägg till/Ta bort program.

Gäst pong218
Skrivet

Det funkar oftast inte med att ta bort pogram de tar bara några få mb på din hårddisk. Spelen är riktiga gb slukare och även filmer. Så ett bra tips e bara att avinstallera spel och rensa bland dina filmer. Annars kan du alltid ta fig användning av dino eller liknande och ha din musik på internet eller annat.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...