ThaNooB Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Skrivet 21 Juli 2008 Ja, jag har en massa saker på min hårddisk C. Nu är det så att jag bara har ca 175 MB minne kvar. Så det kommer upp ett meddelande ibland. Kan man göra något så att jag får iaf lite mer minne utan behöva installera om datan och ha operativsystemet på en annan hårddisk. Tack på förhand //ThaNooB Citera
Gäst wAcko Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Skrivet 21 Juli 2008 (redigerat) Avinstallera program som du inte använder/behöver. Ta bort skräpiga filmer, bilder och musik som du inte använder. Du kan också använda diskrensaren. Redigerat 21 Juli 2008 av wAcko Citera
ThaNooB Skrivet 21 Juli 2008 Författare Rapport Skrivet 21 Juli 2008 Det kommer upp när jag hmhmhm... en låt eller två. Meddelandet kommer upp i nedre högra hörnet, klickar man på det kommer det upp nåt om man vill rensa själv eller nåt liknande. Ska kolla nästa gång och skriva, btw så har jag Vista. Nu har jag faktiskt 283 MB. Nu kom det upp igen, det står Välj vilka filer som ska rensas. Alternativ 1: Endast mina filer. Alternativ 2: Filer från alla användare på datorn. Btw, kan jag ta bort Windows Mail tex? Den ligger på program Program (x86), den heter väl Program Files på XP. Vad är Windows NT? Citera
Gäst wAcko Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Skrivet 21 Juli 2008 Ta inte bort saker som det står antingen Windows eller Microsoft på. Citera
epaaj Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Skrivet 21 Juli 2008 Du bör inte ta bort kataloger och filer i Program-katalogen själv. Ska du ta bort program gör det det bäst genom Kontrollpanelen och Lägg till/Ta bort program. Citera
Gäst pong218 Skrivet 22 Juli 2008 Rapport Skrivet 22 Juli 2008 Det funkar oftast inte med att ta bort pogram de tar bara några få mb på din hårddisk. Spelen är riktiga gb slukare och även filmer. Så ett bra tips e bara att avinstallera spel och rensa bland dina filmer. Annars kan du alltid ta fig användning av dino eller liknande och ha din musik på internet eller annat. Citera
ThaNooB Skrivet 22 Juli 2008 Författare Rapport Skrivet 22 Juli 2008 Okej, ska köpa en ny hårddisk snart. Minst 400 GB. Har ungefär 1 GB minne kvar nu, och så ska jag bl.a. köpa Left 4 Dead och Crysis Warhead. Citera
Megaz Skrivet 22 Juli 2008 Rapport Skrivet 22 Juli 2008 Köp en Sata hårdisk om jag får föreslå nåt :lol: Citera
ThaNooB Skrivet 22 Juli 2008 Författare Rapport Skrivet 22 Juli 2008 Okej :D Ska kolla runt lite. Citera
ThaNooB Skrivet 25 Juli 2008 Författare Rapport Skrivet 25 Juli 2008 Kan jag radera tex Windows Movie Maker? De ligger i mappen Program(x86) på Vista. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.