💬
Logga in
Fuska.se

Datorn Stängs Av ...

12 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Hejsan!

När jag spelar Garry's Mod så stängs min dator av (startas om) nästan hela tiden.. När jag tillexempel går fram till en gubbe så stängs datorn av :o ... Jag skulle bli JÄTTETACKSAM om ni kunde säga hur man gör för att den INTE ska startas om hela tiden ... Mitt grafikkort är inte världens bästa, men om det funkar ibland så borde det vell funka.. hela tiden ? .. SNÄLLA HJÄÄLP! TACKSAM för snabba svar!

Nivå 0 · Nykomling

Kanske virus av nåt slag? Bäst om typ TheDarkElf eller Raptomex svarar.

Nivå 0 · Nykomling

Skaffa en bättre dator eller dra ner på grafikinställningarna. Se ev. över fläkten så att den inte är för dammig etc.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #4

Ok.. Jag är inte så hajj på spel, så hur drar man ner grafikinställningarna ?

Nivå 0 · Nykomling

Brukar oftast vara att du klickar på "Options" och sen väljer du "Graphics" och resten tror jag att du fattar själv.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Brukar oftast vara att du klickar på "Options" och sen väljer du "Graphics" och resten tror jag att du fattar själv.

Det heter oftast 'Video'.

29 Jul 2008
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

Asså när jag drar ner allt på Low och sedan trycker på OK så blir det "har stött på ett problem och måste avslutas" :huh: .. Asså det är sk*tirriterande att datorn startas om hela tiden ... Vad tycker ni att jag ska göra ? Alltså för att den INTE ska startas om :S ?

händer det bara på Gmod? om det gör det kan du typ installlera om den -_- lo

Rensa datorn på damm, köp nytt grafikkort, köp ny dator etc etc.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10

Jodu jag har funderat på att köpa ny dator .. Men vet du vad? Det kostar pengar :o ... Isåfall blir det vell att spara i något år!.!.! Och jag har installerat om datorn för ca 1 vecka sen!

Skaffa pengar? Din dator är väl inte tillräckligt bra

Nivå 0 · Nykomling

Kanske kan vara att datorn blir för varm och stängs av, brukar vara så i flesta moderbordern,

asså så att inget blir överhettat och knäcks eller så.

Ladda ner SpeedFan och se hur varm din dator är.

Säg alla värmen och om dom är över 50*c så ska du enkelt gå o köpa 2 st 80mm fläktar.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #13

Fast jag har tänkt lite.. jag har ju ett xbox 360 så jag behöver inte direkt så mycket till "speldator"! Jag kanske ska köpa nytt ram-minne så att min dator blir lite mer snabb när jag webbdesignar m.m ..

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in