Hoppa till innehåll

Nintendo Ds Köp?


Sidney
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

Har börjat spela lite Pokémon på nytt på mitt gamla Gameboy Color, så jag blev sugen på att köra de nya spelen på Nintendo DS.

Har lite frågor nu:

 

1. Kan man köra alla gamla Gameboy spel (Gameboy. Color. Advance. Advance SP.) på Nintendo DS?

 

2. Vilka andra roliga spel finns det till Nintendo DS? Kommer nog köpa nåt Pokémon spel, Mario Kart och Matroid Prime.

 

3. Vad är skillnaden mellan vanliga Nintendo DS och Lite?

 

4. Vad gör man med Touch-skärmen på Pokémon spelen?

 

5. Skulle ni kunna rekomendera att man köper ett begagnat om det är billigare?

 

6. Fyller år om mindre än 3 månader och skulle kunna få ett DS om jag önskade mig det. Samtidigt kan jag köpa ett DS nästa månad om jag byter in mitt Ps2 jag aldrig spelar. Får 600:- för mitt Ps2 om jag samtidigt köper en konsoll (DS). Om jag byter in Ps2 mot spel så får jag ungefär 200:- bara. Så jag kan ju önska mig pengar när jag fyller år så tjänar jag ju lite på det. Är det värt det?

 

7. Är Nintendo DS regionsfri?

 

8. Kan man koppla upp sin Nintendo DS till sin TV så att man ser bilden på sin TV?

 

9. När man ansluter till internet med sin Nintendo DS, är det trådlöst och måste man vara i räckvid med sitt bredband eller kan man vara typ var som helst och spela online?

Redigerat av Sidney
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan tyvärr inte svara på alla frågor eftersom jag bara har ett pokemon

 

1. Advance spelen går till NDS där man stoppar i nedanför touchskärmen. Jag har inte testat men i manualen står det att color och det inte funkar.

 

2.Är nog inte den bästa att svara

 

3. Skillnaden är att Lite är nyare och orginalet är större har jag för mig. Orginalet finns inte i affärer eftersom Lite har kommit ut.

 

4.Vet inte har ett color spel så...

 

5.Det bror på hur mycket billigare. Det mest störande med begagnade är att vissa inte bryr sig att radera sina save.

 

Hoppas att andra kan svara lite mer :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hitade gamla versionen av Nintendo DS för 880:- HÄR. Känns nästan värt att nästan betala halva priset eftersom det enda som skiljer Nintendo DS och Nintendo DS Lite år är:

33% mindre volym.

20% mindre vikt.

(Hittade det här på webhallen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Man kan bara köra NDS och GBA spel på ett NDS.

2. Finns många roliga spel, men jag gillar Ace Attorney spelen, Mario kart, New Super Mario bros., och Zelda: Phantom hourglass. :D

3. Originalet är som sagt större än Litesen, och dom har inte lika starkt ljud. Och så finns det en ljusknapp på Litesen. :P

4. Det beror på vilka spel, men jag har bara kört lite på Diamond, och där gjorde man inte specielt mkt, det ända jag använde den till var Pokètchen, som man kunde göra lite grejer med, inget specielt viktigt tror jag.

5. Japp, det är ju billigare. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Okej, tack för alla svaren.

 

Har en till fråga:

 

6. Fyller år om mindre än 3 månader och skulle kunna få ett DS om jag önskade mig det. Samtidigt kan jag köpa ett DS nästa månad om jag byter in mitt Ps2 jag aldrig spelar. Får 600:- för mitt Ps2 om jag samtidigt köper en konsoll (DS). Om jag byter in Ps2 mot spel så får jag ungefär 200:- bara. Så jag kan ju önska mig pengar när jag fyller år så tjänar jag ju lite på det. Är det värt det?

Redigerat av tyresö
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Kan man köra alla gamla Gameboy spel (Gameboy. Color. Advance. Advance SP.) på Nintendo DS?

 

Du kan bara köra GBA-spel på DS:et. Inte GBC.

 

2. Vilka andra roliga spel finns det till Nintendo DS? Kommer nog köpa nåt Pokémon spel, Mario Kart och Matroid Prime.

 

ELITE BEAT AGENTS ÄR SKITROLIGT!

Tycker jag iaf. :)

 

3. Vad är skillnaden mellan vanliga Nintendo DS och Lite?

 

Nintendo DS Lite är mindre, snyggare, DUBBELT så bra batteritid och mycket starkare ljus på skärmen.

 

4. Vad gör man med Touch-skärmen på Pokémon spelen?

 

Har bara kört lite i början av Pokémon-spelen, och då är alla attacker, potions o.s.v på touchen.

 

5. Skulle ni kunna rekomendera att man köper ett begagnat om det är billigare?

 

Ja, varför inte? Kolla bara så att det inte är några fula repor eller liknande.

 

OM DU BYTER IN SPEL PÅ EB GAMES ÄR DU f*n SERIÖST HELT j*vla SÄR I SKALLEN. INGEN VETTIG PERSON SKULLE GÅ MED PÅ DE j*vla IDIOTPRISERNA!

Sälj sakerna på tradera/blocket och få dubbelt/tredubbelt så mycket. =______=

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kanske ska nämna att jag köpte mitt Ps2 för 300:- av en kompis med allt det där med. Orkar inte hålla på med Tradera så krångligt. Har satt ut mitt Ps2 på Eniros Köp&Sälj (gratis) för några dagar sen.

 

 

PS. Om jag skulle byta in mitt Xbox 360 med saker så skulle jag få runt 3000 (lite mer) från EbGames. Det skulle en privatperson köpa. Jag har också lagt ut mitt Xbox 360 på Eniros Köp&Sälj och då har jag fått svar att de vill köpa för bara 1500-2000:-!

Redigerat av tyresö
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kanske ska nämna att jag köpte mitt Ps2 för 300:- av en kompis med allt det där med. Orkar inte hålla på med Tradera så krångligt. Har satt ut mitt Ps2 på Eniros Köp&Sälj (gratis) för några dagar sen.

 

 

PS. Om jag skulle byta in mitt Xbox 360 med saker så skulle jag få runt 3000 (lite mer) från EbGames. Det skulle en privatperson köpa. Jag har också lagt ut mitt Xbox 360 på Eniros Köp&Sälj och då har jag fått svar att de vill köpa för bara 1500-2000:-!

 

På annonssidorna som är gratis får du inga bra bud. Alla seriösa annonser finns på blocket/tradera, så det är bättre att lägga ut det där.

Prova att lägga ut på blocket först, det kostar typ 20kr eller nåt.

 

 

7. Är Nintendo DS regionsfri?

Ja.

Redigerat av Salzalada
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

8. Kan man koppla upp sin Nintendo DS till sin TV så att man ser bilden på sin TV?

 

9. När man ansluter till internet med sin Nintendo DS, är det trådlöst och måste man vara i räckvid med sitt bredband eller kan man vara typ var som helst och spela online?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...