Partiell solförmörkelse idag (fredag) mellan 10:30 och 12:30 med klimax 11:35-11:45.
Solen täcks av månen till:
51% (Stockholm)
60% (Umeå)
69% (Luleå)
Missa inte!
Partiell solförmörkelse idag (fredag) mellan 10:30 och 12:30 med klimax 11:35-11:45.
Solen täcks av månen till:
51% (Stockholm)
60% (Umeå)
69% (Luleå)
Missa inte!
40% (skåne)
Är det olika tider beroende på vart man bor?
Hur är det över Gbg då?
↗ till inläggetprecis, ge oss källor va?!Hur är det över Gbg då?
kan meddela att här i GBG är solen inte helt rund. :P
f*n nu får man skynda sig att ta på kläder
Klimax just nu!
↗ till inläggetja, om du bor utanför sverige kan det vara en annan tid beroende på tidszonerna.Är det olika tider beroende på vart man bor?
ja märkte inget :S
nepp. hände ingenting. Satt i fabriken och märkte ingen skillnad när jag tittade ut
Märkte att det blev lite mattare ljus ute, men inget speciellt märkvärt egentligen.
nej, det är bar de totala solförmörkelserna som är riktigt coola. eller venuspassagen.
61% solförmörkelse, då blir det inte så stor skillnad på ljuset. Ni ska kolla PÅ solen så ser ni att den är delvis svart.
http://astrogeology.usgs.gov/HotTopics/upl...lar_eclipse.jpg Så såg det ut.
Jag missade det helt å låg på stranden när det var..
Missade det också, men ioaf sig kollade jag inte heller ._.
Bara sådär 100 år kvar till nästa :P
Nej. Cirka 5år.
Tills nästa man ser i Sverige är jag inte säker på, men nästa som händer inträffar Juli 22, 2009.
Nästa gång vi ser en full solförmörkelse så att solen täcks helt i Sverige är ca år 2126 om jag kommer ihåg rätt. Så jag betvivlar att någon här kommer att få uppleva det i Sverige. I så fall så får man Fara till något annat land.
Här hemma i Bohuslän märkte jag inget?
Märkte inget, men det kan vara för att jag låg och sov :/.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in