💬
Logga in
Fuska.se

Wii,missnöjd.

27 svar · startad

Jag är väldigt missnöjd på wiit, kommer knappt några bra titlar och dom som är uppföljare är sämre än den föregående ex:

Zelda TP - OOT & MM(Bättre)

Super Mario Galaxy - Super Mario 64 & Super Mario Sunshine(Bättre)

Super Smash Bros Brawl - Super Smash Bros Meele (Likvärdiga)

Och då har ju Nintend haft flera år på sig att utveckla spelen till det bättre. Ok, att dom har bättre grafik men det är inte det som styr.

Nivå 0 · Nykomling

Super Mario Galaxy äger ju ut Super Mario Sunshine, men inte Super Mario 64, men på de andra spelen förstår jag dig.

Nivå 0 · Nykomling

Mario Kart Wii?

-Bättre Online-läge

-Fler banor(även ifall hälften är från tidigare spel)

-Fler Bilar

-12 stycken i varje Race(istället för 8)

-24(fler) karaktärer

Med mera..

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag är väldigt missnöjd på wiit, kommer knappt några bra titlar och dom som är uppföljare är sämre än den föregående ex:

Och då har ju Nintend haft flera år på sig att utveckla spelen till det bättre. Ok, att dom har bättre grafik men det är inte det som styr.

Super smash bros brawl?:

Större äventyrsläge

Mer gubbar?

Onlineläge

mm

Super smash bros har alltid varit lika sen N64... Det är ju inge kul om dom ändrar för mycke på saker i spel. Men ja, vissa spel är skit som harry potter till wii, helt bugg av allt.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

fifa till nintendo wii är dåligt, dte är hur svårt som helst :(

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Super smash bros brawl?:

Större äventyrsläge

Mer gubbar?

Onlineläge

mm

Super smash bros har alltid varit lika sen N64... Det är ju inge kul om dom ändrar för mycke på saker i spel. Men ja, vissa spel är skit som harry potter till wii, helt bugg av allt.

Online-läget till brawl är verkligen inget bra. Man kan väl ändra lite mer iaf
9 Aug 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Super smash bros brawl?:

Större äventyrsläge

Mer gubbar?

Onlineläge

mm

Men det e för att man itne spelar harry potter, alla deras spel är skit.

SMG var ju f*n skitbra, och mario kart äger :)

måste också att jag är väldigt besviken.

Nivå 0 · Nykomling

Du missade nog ett litet ord där :P

Vad hade gjort wii bättre tycker du då? Som har gjort att det är så dåligt?

EDIT: Oh jag blev visst fuskare där ja! :lol:

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Skulle vart skönt om typ Microsoft och Nintendo samarbetat. Typ Xbox 360 fast med Wii:s handkontroll och så.

Nivå 0 · Nykomling

Fast jag tycker att xbox inte har så många spel som lockar mig. Kan vara för att jag e tjej och de flesta spel inriktar sig mer till kiillarna där! nintendo är på något sätt unisex :P

Nivå 0 · Nykomling

Alltså. Xbox 360 maskinvara och Nitendos handkontroll. Sen ska spelen till Xbox 360 och Nitendo Wii funka till Xbox Wii (?).

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Alltså. Xbox 360 maskinvara och Nitendos handkontroll. Sen ska spelen till Xbox 360 och Nitendo Wii funka till Xbox Wii (?).

Hade blivit grym grafik iaf, men jag gillar faktiskt xbox kontroll också :P f*n det had varit svårt att mixa dem två..

Men jag gissar att i takt med nästa generations konsol lär även microsoft och sony ha tagit efter en hel del av "pekningen" och rörelsen från wii. Fast i förbättrad form!

Nivå 0 · Nykomling

På Wii kan man ju köra med kontrollen som den är eller liggande som en vanlig kontroll på de flesta spelen (eller har jag fel?). De skulle kunnagöra så att man kan använda typ Xbox 360 handkontroll eller Nintendo Wii:s handkontroll.

Nivå 0 · Nykomling

Nja det stämmer faktiskt inte att man kan göra det på de flesta spelen.

Oftast behöver du nunchucken också. I alla fall på Super Mario galaxy, Zelda, call of duty för att nämna några..

men på mario kart och ssbb kan man välja. Men jo det hade varit ett alternativ.

Precis som gamecubekontrollen just nu går att väljas till wii

9 Nov 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Håller med lite med det med Brawl. jag tycker Melee är bättre.

10 Nov 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

fifa till nintendo wii är dåligt, dte är hur svårt som helst :(

Fifa på Nintendos konsoler ska inte spelas. För att alla sportspel som görs till Wii blir kassa. Eftersom grafiken inte kan bli lika optimal som på Microsofts och Sonys konsoler.

12 Nov 2008
Nivå 0 · Nykomling

alla ni snackar bullshit förutom de där med fifa. enligt mig så äger wii ut alla konsoller förutom ps3, dessutom vad är de roligare med melee än brawl?ja menar där finns 100 ggr mer att göra på brawl och jag överdriver inte så jag tycker att ju nyare spelen blir ju bättre blir de. p.s grafiken på melee suger!

13 Nov 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

alla ni snackar bullshit förutom de där med fifa. enligt mig så äger wii ut alla konsoller förutom ps3, dessutom vad är de roligare med melee än brawl?ja menar där finns 100 ggr mer att göra på brawl och jag överdriver inte så jag tycker att ju nyare spelen blir ju bättre blir de. p.s grafiken på melee suger!

Då är väl du inte en av de som håller på med Wavedashing och L-canceling?
Nivå 0 · Nykomling

Jag kan förstå dig... eller nej det kan jag inte var nöjd med det du har och sluta vara en gnällig unge.

Jag gillar mitt wii till 201%. Mario Kart om man är ensam. Wii sports för nybörjare. Mario and Sonic atog med kompisarna,

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in