ELF Skrivet 28 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2008 (redigerat) Jag sitter och lyssnar på musik ljust nu. Me love my högtalare :P. I Windows kan man ställa in att ljudet ska spelas upp i antingen 16 eller 24 bit. Det är ju inte säkert att låtarna är av den kvalisorten. Men jag undrar om man kan höra någon större skillnad mellan 16/24? Mitt ljudkort är ju bara ett vanligt 200 kronors ljudkort (räcker). Redigerat 28 Augusti 2008 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 29 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2008 Jag sitter och lyssnar på musik ljust nu. Me love my högtalare :P. I Windows kan man ställa in att ljudet ska spelas upp i antingen 16 eller 24 bit. Det är ju inte säkert att låtarna är av den kvalisorten. Men jag undrar om man kan höra någon större skillnad mellan 16/24? Mitt ljudkort är ju bara ett vanligt 200 kronors ljudkort (räcker). testa spela upp det. sen ändra efter hur det låter. men om du nöjer dig med det du har nu så är det väl ok? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 30 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2008 Testa spela up det??? Du menar att jag ska välja att spela upp det som antingen 16 eller 24 bit? I så fall har jag reda gjort det och märker inget... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 Testa spela up det??? Du menar att jag ska välja att spela upp det som antingen 16 eller 24 bit? I så fall har jag reda gjort det och märker inget... då så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.